شنبه 31 شهریور 1403

28 خرداد 1396

همزمان با جریان پیاده‌روی اربعین؛ برپایی نمایشگاه توسط استان‌های مرزی

برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی در استان‌های مرزی ایلام،‌ کرمانشاه و خوزستان همزمان با مراسم پیاده‌روی اربعین از جمله اقدامات کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین و سازمان تبلیغات اسلامی در این ایام است


همزمان با مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به برپایی نمایشگاهی از آثار مرتبط با اربعین در استان‌های مختلف می‌کند که شمار این آثار بستگی به ظرفیت فرهنگی هر استان دارد.

شهرهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان که طی ایام اربعین مشغول به فعالیت هستند،‌ میزبان این نمایشگاه‌ها خواهند بود. البته ایلام به دلیل کمک‌های مردمی که در این جریان عظیم ارائه و ساماندهی می‌کند، بنا به تجربه کمتر از دو استان دیگر در عرصه عرضه آثار فعالیت داشته است که این امکان وجود دارد امسال رویکرد متفاوتی را از خود نشان دهد.

در سال گذشته استان خوزستان رویکرد مطلوب‌تری را در نمایش آثار از خود نشان داد. هر استان بنا به توان و ظرفیت خود، آثار مرتبط با اربعین را به نمایش می‌گذارند. آثاری که در این نمایشگا‌ه‌ها به نمایش درمی‌آید در هر استان تولید شده است.

البته ممکن است که آثار فاخری در استان‌های دیگر نیز وجود داشته باشد که استان‌های مرزی فاقد آن باشند. غالب آثار فاخر در قم، ‌تهران و مشهد تولید می‌شود. در این صورت اقدام به تهیه و عرضه آن آثار در نمایشگاه اربعین خواهند کرد.