شنبه 31 شهریور 1403

01 آذر 1395

استاد و پژوهشگر حوزوي: آسان شدن دشواري ها در پياده روي از بركات اربعين است

حجت الاسلام نوروزي با بيان اينكه آسان شدن دشواري ها در پياده روي از بركات اربعين است، گفت: رسيدن به وحدت در زيارت اربعين به همراهي علما و كمك كردن به يكديگر رقم مي خورد.


حجت الاسلام نوروزي در اختتاميه همايش بين المللي اربعيني حسيني كه به همت کارگروه بین الملل کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در سالن اجتماعات هتل جواهر كربلا برگزار شد، گفت: امام زمان (عج) حجت خداوند بر عالمان و علما حجت ايشان بر مردمان هستند.

وي با بيان اينكه اربعين گرچه يادآور حركت امام سجاد(ع) و حضرت زينب (س) هست اما خود از موقعيت و جايگاه ويژه اي برخوردار است، افزود: اگر خاطره عاشورا را از محتشم داريم محتشم امروز بايد بيدار شود و حركت اربعين را ببيند كه به چه جوش و خروشي آمده است.

حجت الاسلام نوروزي با اشاره به حركت پياده روي مرحوم مقدس اردبيلي و علامه بحرالعلوم كه در اين حركت مورد تأييد امام زمان (عج) قرار گرفتند و حضرت به آنها خيرمقدم گفتند، اظهار داشت: بيش از پانصد سال است كه علما با پياده روي اربعين تلاش كردند اين فرهنگ و پيام را زنده نگاه دارند.

استاد و پژوهشگر حوزوي در ادامه با تأكيد بر توجه به مسائل اخلاقي فراواني كه درباره پياده روي اربعين مورد توجه است، حضور در اربعين با حفظ شئونات و وظايف اسلامي را يادآور شد.

وي آسان شدن دشواري ها در اين پياده روي را حاصل بركات اربعين خواند و گفت: بايد بپذيريم گرچه همه ائمه اطهار (ع) كشتي نجات هستند اما كشتي نجات امام حسين (ع) سريعتر است و در زيارت اربعين مي توانيم به آن دست پيدا كنيم.

حجت الاسلام نوروزي اهميت پياده روي اربعين را متذكر شد و با بيان اينكه جمعي از علما بارها و بارها به سفر پياده روي اربعين آمده اند، اظهار داشت: حضرت امام خميني (ره) دو بار بخشي از كتابهاي خود را به فروش رساندند تا بتوانند اين زيارت را انجام دهند.

وي تصريح كرد: رسيدن به وحدت در زيارت اربعين به همراهي علما و در كمك كردن به يكديگر همچون كمك به كودكان و سالخوردگان رقم مي خورد.