شنبه 31 شهریور 1403

26 آبان 1395

امام جمعه اهواز: اربعین یک موهبت الهی است

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: همایش اربعین حسینی یک فرصت استثنایی برای ترویج افکار ناب اسلامی است.


به گزارش خبرنگار اعزامی الاربعین، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، در همایش عقلانیت، مدنیت و معنویت در بستر اربعین درنجف اشرف ، اربعین حسینی را یک موهبت الهی دانست و تصریح کرد: ما باید  قدردان این موهبت باشیم.

وی با اشاره به رنج های ملت عراق در زمان رژیم صدام و به شهادت رسیدن تعداد زیادی ازجوانان عراقی توسط رژیم بعث افزود: امروزحرکت عظیم و میلیونی اربعین حسینی، مرهون خون پاک این  شهیدان است.

وی گفت: همایش اربعین حسینی یک فرصت استثنایی است که باید از آن برای ترویج افکار ناب اسلامی بهره گرفت و اهداف زیارت عاشورا را دنبال کرد تا این فرهنگ همیشه در طول تاریخ ماندگار بماند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه  امروز انقلاب اسلامی با نام انقلاب حسینی در جهان در حال گسترش و فراگیری است ، افزود: عراق اسلامی نیز با الگو گیری از انقلاب ایران و عاشورای حسینی توانسته است این راه را دنبال کند و به پیروزی های بزرگی دست یابد.

وی افزود: مردم درکشورهای اسلامی همچون یمن و بحرین که بیداری اسلامی در آن ها شکل گرفته است، نیز فرهنگ و انقلاب حسینی را دنبال می کنند تا بتوانند از زیر یوغ استعمار و استکبار نجات یابند.

آیت الله موسوی جزایری گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند، اربعین حسینی، حرکت بسیار ارزنده و سازنده ای است که ضامن بقای کشور به شمار می آید ما نیز باید این حرکت عظیم را به خوبی پاس بداریم.

گفتنی است، این همایش به همت دانشگاه امام صادق(ع)، مجمع بین المللی فعالیان مهدوی، موسسه دراسات نهج البلاغه، کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و بعثه مقام معظم رهبری با هدف بررسی ظرفیت های تمدنی اربعین و نقش اربعین در پیشبرد دیپلماسی عمومی بین ملت ها در هتل الرسل نجف برگزار شد.