شنبه 31 شهریور 1403

23 آبان 1395

حجت الاسلام پناهیان در جمع زائران اربعین: عاشورا، حاصل غفلت و ناسپاسی مسلمان در واقعه غدیر بود

حجت الاسلام پناهیان در جمع زائران اربعین: عاشورا، حاصل غفلت و ناسپاسی مسلمان در واقعه غدیر بود


حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در جمع زائران حسینی در صحن حضرت زهرا(س) شهر نجف، گفت: شیعیان به میزان عاشورا غدیر را گرامی بدارند چرا که اگر غدیر گرامی داشته می‌شد، عاشورا رخ نمی‌داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با حضور در جمع زائران اربعین در صحن حضرت زهرا(س)، آستان مقدس حرم حضرت امیرمومنان علی(ع) به سخنرانی پرداخته و با اشاره به اینکه شهادت امام حسین(ع) ادامه دشمنی با امیرمومنان علی(ع) است، گفت: امیرمومنان علی(ع) در زمان خود افزون بر سه گروه قاسطین، مارقین و ناکثین با گروه چهارمی مواجه بود که ظاهرا بر علیه او نبودند اما در باطن برخلاف خواسته‌های ایشان عمل می‌کردند.
وی افزود: درگیری این گروه با امیرمومنان علی(ع) چنان ادامه پیدا کرد که منجر به شهادت امام حسین(ع) در کربلا شد، کسانی که به فرموده امیرمومنان علی(ع) ظاهرا جوانمرد بوده و خواسته‌های خود را به امامشان تحمیل می‌کردند.
این استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت: این گروه هرازگاهی سخنان امیرمومنان علی(ع) را شنیده و مواردی را که به نفع خود می دیدند، اطاعت امر می‌کردند.
وی در ادامه گفت: کربلا با همه مصائب آن یک چهارم مظلومیت امیرمومنان علی(ع) است و امام حسین(ع) قیام کردند تا آنان را رسوا کنند.
حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اهمیت زیارت امام حسین(ع) به خصوص هنگام اربعین حسینی، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: هر کس از شیعیان به زیارت امام حسین(ع) برود من ضامن استجابت دعای آنها هستم و ضمانت می‌کنم که در دنیا و آخرت بلا از سر آنها دفع شود.
وی با تاکید بر اینکه غدیر به اندازه عاشورا اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان غدیر را گرامی داشته بودند، واقعه عاشورا رخ نمی داد، غدیر در فرهنگ شیعه بسیار اهمیت دارد. بنابراین برای گرامیداشت آن از هر اقدامی دریغ نکنید.