شنبه 31 شهریور 1403

21 آبان 1395

مستند زائران اربعين حسيني در تبريز توليد مي‌شود

مستند زائران اربعين حسيني با اعزام اكيپ‌هاي مستندساز صدا و سيماي مركز آذربايجان‌شرقي به مناطق مرزي و مسير پياده‌روي نجف تا كربلا توليد خواهد شد.


سيدمحسن لطيفي، مديركل صدا و سيماي مركز آذربايجان‌شرقي شب گذشته در نشست هم‌انديشي كميته اطلاع‌رساني ستاد اربعين استان آذربايجان‌شرقي كه با حضور مديران مسؤول دفاتر خبرگزاري‌ها و تعدادي از مطبوعات همراه بود، اظهار داشت: در آستانه اربعين حسيني سه تيم مستندساز براي پوشش اين مراسم عظيم به مرز مهران و شلمچه اعزام خواهند شد.

وي خاطرنشان كرد: يك تيم در مرز مهران مستقر شده و در صورت لزوم از مرز مهران وارد خاك عراق شده و ارتباط زنده با مركز برقرار خواهد كرد، تيم ديگر از مرز شلمچه، مسير شلمچه، سامرا و نجف اقدام به مستندسازي خواهد كرد و تيم سوم نيز با همراه تعدادي از سرداران و رزمندگان دوران دفاع مقدس در مسير نجف تا كربلا خواهد بود.

لطيفي با بيان اين‌كه مستند زائران اربعين حسيني با اعزام اكيپ‌هاي مستندساز صدا و سيماي مركز آذربايجان‌شرقي به مناطق مرزي و مسير پياده‌روي نجف تا كربلا توليد خواهد شد، افزود: شعار اربعين امسال «اني احامي ابدا عن ديني...» انتخاب شده و انتظار داريم تمامي رسانه‌ها چه مكتوب و چه مجازي ياور رسانه ملي در انعكاس شور و شعور حسيني باشند.

وي با بيان اين‌كه رسانه‌ها رسالت خطيري در ايجاد شعور در كنار شور حسيني ميان زائران حضرت اباعبدالله الحسين(ع) بر عهده دارند، گفت: جامعه ما از جهت شور حسيني مشكلي ندارد، در عين حال نيازمند تبيين شعور حسيني هستيم، اگر شعور حسيني كافي نباشد به اهداف عاشورا لطمه و ضربه وارد خواهد شد.

مديركل صدا و سيماي مركز آذربايجان‌شرقي با اشاره به ابعاد گسترده و بين‌المللي اجتماع ميليوني زائران اربعين حسيني در كربلاي معلي گفت: بايد از اين ظرفيت مهم در راستاي وحدت امت اسلامي در مقابله با تفكرات الحادي و تكفيري استفاده شود، با وجود شعور و بصيرت حسيني تشيع لندني حرفي براي گفتن نخواهد داشت.

لطيفي با اشاره به اين‌كه شعور و بصيرت ديني بدون نقش آفريني اصحاب رسانه محقق نخواهد شد، تصريح كرد: صدا و سيماي مركز آذربايجان‌شرقي هيچ‌گاه خود را تافته جدابافته از اصحاب رسانه و مطبوعات استان ندانسته و همواره اعلام كرده ايم كه نيازمند همفكري و ياري رسانه‌ها و مطبوعات محلي هستيم.

وي با استقبال از پيشنهاد مطبوعات و رسانه‌هاي استان مبني بر اعزام تيم خبري از سوي نشريات و رسانه‌هاي استان گفت: صدا و سيماي مركز آذربايجان‌شرقي طبق آخرين ارزيابي هاي بعمل آمده موفق به كسب رتبه دو كشوري سيما در بين مراكز استاني شده است، علاوه بر آن طي يك سال معاونت راديوي مركز از رتبه 28 به رتبه 7 ارتقاء يافته است.