جمعه 30 شهریور 1403

22 مهر 1395

رايزني سفير ايران و استاندار كربلا درباره اربعين

سفير ايران و استاندار كربلا دوشنبه شب در كربلاي معلا ديدار و به طور مفصل درباره روند فعاليت ها و برنامه ريزي ها در خصوص اربعين پيش رو بحث و تبادل نظر كردند.


حسن دانايي فر در ادامه پيگيري ها و سلسله نشست ها و جلسات با مقام هاي عراقي با هدف ارتقا و افزايش سطح خدمات و ايجاد تسهيلات در امور مربوط به زائران ايراني كه قصد دارند اربعين امسال وارد عراق شوند، با عقيل الطريحي استاندار كربلا گفت وگو كرد.

در اين ديدار كه در فضايي دوستانه و صميمي برگزار شد، استاندار كربلا درخصوص هماهنگي ها و پيشبرد برنامه هاي نهادهاي ايراني قول مساعد داد.

وي ضمن اشاره به عظمت مراسم اربعين كه با مشاركت ميليون ها نفر از مسلمانان و حتي غير مسلمانان برگزار مي شود، از هماهنگي هاي نهادهاي ايراني و دستگاه هاي اجرايي استان كربلا ابراز رضايت كرد.

عقيل الطريحي همچنين گزارشي درباره روند تلاش ها و برنامه ريزي ها براي آماده سازي كربلا براي پذيرايي از ميليون ها زائر كه امسال پيش بيني مي شود از اوايل ماه صفر حركت خود را به سمت كربلاي معلا آغاز كنند، ارائه كرد.

در اين ديدار طرفين همچنين نقطه نظرات خود را براي بهبود خدمات رساني به زائران و افزايش ظرفيت ها بررسي كردند و مسائل متنوع مرتبط به اين ايام را از جمله حمل و نقل، اسكان، تغذيه و نيز امور امنيتي و فرهنگي، مورد تبادل نظر قرار دادند.

دانايي فر در اين ديدار ضمن تقدير از ميهمان نوازي دولت و ملت عراق و نيز مقام هاي استان كربلا بويژه استاندار عقيل الطريحي، استقبال و پذيرايي عراقي ها از زائران غير عراقي را با توجه به شرايط خاص اين كشور نمونه و ممتاز توصيف كرد.

وي، ضمن تشكر از هماهنگي ها و تعامل سال گذشته استانداري و دستگاه هاي اجرايي اين استان براي خدمات رساني بيشتر به زائران خارجي، بويژه زائران ايراني، بر ادامه و استمرار اين همكاري ها و تقويت آن براي اربعين امسال تأكيد كرد.

دانايي فر در جريان سلسله پيگيري هايش كه از 3 ماه پيش به صورت فشرده كليد زده شده، روز يكشنبه با لوي الياسري استاندار نجف نيز در اين شهر ديدار و گفت وگو كرده بود.

نشست ستاد هماهنگي نهادهاي ايراني براي تسهيل زيارت اربعين حسيني به رياست سفير ايران در عراق صبح دوشنبه در نجف اشرف برگزار شد كه در آن نمايندگان و رؤساي نهادهاي ايراني مستقر در عراق گزارشي از آخرين اقدامات و نتايج فعاليت هاي خود را به اين ستاد ارائه كردند.

گفته مي شود، مراسم اربعين امسال از اوايل ماه (حدود 22 تا 24 روز آينده) با پياده روي اهالي جنوب عراق به سمت كربلاي معلي آغاز شود.

سال گذشته به گفته مقام هاي عراقي بيش از 20 ميليون نفر در مراسم زيارت اربعين شركت كردند.