جمعه 30 شهریور 1403

11 مهر 1395

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اردبیل گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی مانور اقتدار و همبستگی پیروان اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام بیدار: حرکت عظیم فرهنگی پیاده‌روی اربعین حسینی در سال‌های اخیر به یک مانور اقتدار و همبستگی پیروان اهل بیت (ع)و حرکت بیداری بخش و معرفت‌افزای امت اسلامی تبدیل شده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اردبیل گفت: حرکت عظیم فرهنگی پیاده‌روی اربعین حسینی در سال‌های اخیر به یک مانور اقتدار و همبستگی پیروان اهل بیت (ع)و حرکت بیداری بخش و معرفت‌افزای امت اسلامی تبدیل شده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله بیدار مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اردبیل و مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین اردبیل، در همایش طلایه‌داران تبلیغ که بعد از نماز مغرب و عشای روز شنبه مورخه 10/7/95 در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار شد؛ اظهار کرد: حرکت عظیم فرهنگی پیاده‌روی اربعین حسینی در سال‌های اخیر به یک مانور اقتدار و همبستگی پیروان اهل بیت (ع)و حرکت بیداری بخش و معرفت‌افزای امت اسلامی تبدیل شده است به طوری که مردم با حضور گسترده خود در این راهپیمایی عظیم مانوری از اقتدار و همبستگی خود را با سیره اهل بیت عصمت و طهارت نشان می‌دهند.
وی با بیان اینکه فضای معنوی ماه محرم حضور پرشور و حرکت بی‌نظیر مردم را در دفاع از فرهنگ حسینی و آشنایی با اسرار و شایستگی‌های زیارت امام حسین (ع) و فضایل او آشکار و روشن کرده است، افزود: در بسیاری از آیات و روایات بر ثواب و پاداش زیارت سیدالشهدا (ع) تاکید شده و از نشانه‌های مومنان زیارت اربعین یاد شده است.
رییس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان اردبیل به آثار و برکات زیارت امام حسین (ع) از دیدگاه معصومین و ضرورت حضور در کربلای معلی به ویژه یوم اربعین اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر و با مرکزیت جمهوری اسلامی ایران حرکت عظیم و بی‌بدیل راهپیمایی اربعین حسینی آغاز شده که این خود نشان از عمق وفاداری به اهل بیت عصمت و طهارت است. 
ایشان در ادامه با اشاره به حسینی و ولایی بودن مردم اردبیل افزود: تاکنون در سامانه سماح بیش از 2 هزار و 300 نفر از استان اردبیل برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ثبت نام کردند که انتظار می رود با تبلیغ روحانیت محترم در فضای معنوی محرم این آمار افزایش چشمگیری یابد.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اردبیل یادآور شد: در همین راستا ستاد اربعین حسینی در کشور فعالیت خود را آغاز کرده و رویکرد اصلی این ستاد احترام به حاکمیت دولت عراق و تاکید بر برخی از مسائل و موضوعات اساسی در این سفر معنوی است که باید برای زائران تبیین شود.
حجت الاسلام بیدار با تاکید بر احترام  نسبت به قوانین دولت عراق و توجه به توصیه های مرجعیت دینی نسبت به تقویت وحدت و همگرایی و دوری از خرافات و کوتاه شدن زمان زیارت به خاطر انبوه جمعیت؛ بیان کرد: باید تکریم مردم عراق به عنوان میزبان اصلی این همایش معنوی همراه با اخلاص و احترام گذاشتن به آداب و رسوم و سنت‌های میزبان این رویداد بزرگ معنوی مورد دقت و توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به تعیین شعار « انی احامی ابدا عن دینی » به عنوان شعار خاص برای اربعین امسال  از سوی ستاد اربعین ، به نقش دین در جامعه اسلامی و ضرورت و اهمیت حمایت خواص و نخبگان از ارزشهای دینی تاکید کرد .
مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان با اشاره به ضرورت ثبت نام زائرین در سامانه سماح خاطر نشان کرد:  همایش متمرکز زائرین پیاده روی اربعین در دهه اول ماه صفر در مرکز استان در خصوص توجیه ضروریات لازم این سفر معنوی  برگزار خواهد شد.