جمعه 30 شهریور 1403

17 مرداد 1395

برگزاری جلسه کارگروه اعزام مبلغان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با حضور، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه

جلسه کارگروه اعزام مبلغان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با حضور، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزار گردید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، جلسه کارگروه اعزام مبلغان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با حضور حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزار گردید.

در این جلسه حجت الاسلام دکتر حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به ساماندهی وضعیت مبلغان در ایام پیاده روی اربعین اظهار داشت: محورهایی چون ضرورت تمرکز و سیاست در برنامه ریزی و ارتباط با عراق، بهره مندی از ظرفیت نظام، هیئات مذهبی و ائمه جمعه و جماعت، تلاش برای افزایش روح معنویت، تشکیل ستاد مرکزی اربعین، اهتمام به آموزش زائران و بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و اعزام گسترده و سامان دهی شده روحانیون از جمله موضوعاتی است که باید در برنامه ریزی های ما مدنظر قرار گیرد.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: توجه ویژه به مشکلات زائران در برگشت، اجتناب از اقدام های حساسیت زا و تفرقه انگیز و توجه جدی به نقش اربعین در استکبارستیزی و مقاومت اسلامی از دیگر محورهای برنامه ریزی است.

وی تصریح کرد: یکی از پیشنهادهای سال گذشته از طرف این کمیته اضافه شدن اوقاف و شهرداری به این کارگروه بود که آثار و نتایج خوبی داشته است.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه بایستی شرایط و امکانات لازم برای زیارت کاظمین و سامرا فراهم شود، بیان کرد: قبرستان وادی السلام از ظرفیت خوبی برخوردار است و از حضور طلاب برای راهنمایی زائران در این مکان استفاده کرد.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: توجه به مسیر کربلا به بغداد نباید نادیده گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: باید مدیریت واحدی در ساماندهی اعزام و آموزش داشت و تصمیم گیری از مرکز واحد صورت گیرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه آسیب شناسی حرکت تبلیغی اربعین از مباحث مورد نیاز در این حوزه است، عنوان کرد: راه اندازی سامانه ثبت نام مبلغان، برگزاری جلسات توجیهی با گروه های مختلف تبلیغی، تعریف و چارچوب بندی مفهوم اعزام، مشخص کردن میزان امتیازهایی که باید برای مبلغان اربعین در نظر گرفته شود از مباحثی لازم به بررسی است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف ادامه داد: یکی از مجموعه های تبلیغی باید مسئولیت آموزش مبلغان اربعین را برعهده بگیرد.