جواد شیخ اکبری؛ دبیر شورای معارف سیما با تشکر از تلاش های مجاهدانه مدیران و برنامه سازان معارفی سیما در دهه اول محرم گفت: بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما ویژه برنامه های محرمی سیما حدود ۵۳ درصد مخاطب داشته اند.
شیخ اکبری همچنین با اشاره به دو مناسبت مهم پیش رو اربعین حسینی و دهه آخر صفر و ادامه شرایط کرونا گفت: ضرورت دارد سیما شرایطی را فراهم کند که مردم با استفاده از برنامه های معرفت افزا در حال و هوای مسیر راهپیمایی اربعین و همچنین حرم های مطهر ائمه علیهم السلام در این ایام قرار گیرند.
حجتالاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین نیز با تاکید بر این که جریان سازی اربعین را رسانه ملی انجام داده است افزود: باید زبان و ادبیات اربعین را به کار بگیریم و روایت همسان از اربعین داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: امسال ۵۰۰ موکب ایرانی در اربعین حضور خواهند داشت و شعار امسال اربعین "الحسین سفینه النجاه" است.
حجت الاسلام روحالله حریزاوی، قائممقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید از محدودیت های ایجاد شده به عنوان فرصت استفاده کنیم و فضا را به سمت معارف اربعین ببریم .