جمعه 30 شهریور 1403

14 تیر 1400

دکتر نصراللهی: طرح روشنا فرصتی برای حل مسئله خلاقانه برای چالش‌های کنشگران اربعین

دکتر نصراللهی دبیر رویداد نوآوری های اربعینی در گفت و گو با الاربعین اظهار داشت: طرح روشنا فرصتی است برای حل مسئله خلاقانه برای چالش‌های کنشگران اربعین


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین دکتر نصراللهی دبیر رویداد نوآوری ها اربعین در گفت و گو با این پایگاه اطلاع رسانی اعلام کرد: دومین رویداد نوآوری های اربعینی روشنا با شعار «دوباره اربعین، دورباره زندگی»، سه ماه مانده به اربعین 1400 تلاش دارد با فضاسازی فکری و احساسی نسبت به پدیدة عظیم اربعین  و ظرفیت مردمی را در ایده‌پردازی نسبت به آن فعالیت نماید. وی افزود: این رویداد نوآوری که با محوریت مرکز نوآوری و اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق (ع) و با حمایت کمیته آموزش و فرهنگ ستاد اربعین برگزار می‌شود، به دنبال شناسایی، رشد و پروش، رقابت و حمایت از اجرای ایده‌های خلاقانة اربعینی است.

دکتر نصراللهی با اشاره به اهداف و محورهای این رویداد افزود: این رویداد بر اساس چهار محور موضوعی اصلی 1-اربعین نورانی، 2-اربعین الهام‌بخش، 3-اربعین شیرین و 4-بخش ویژه با عنوان ‌بازگشت به اربعین برگزار خواهد شد. و در بخش ویژه‌ این رویداد با عنوان «بازگشت به اربعین» با توجه به عدم امکان حضور غیرعراقی‌ها در آئین عظیم اربعین سال گذشته و احتمال حضور در مراسم اربعین امسال، به دنبال آن است تاایده‌های خلاقانه برای هر چه باشکوه‌تر بودن این حضور را دریافت کرده و آن‌ها را در مسیر رشد و اجرا قرار دهد.

دبیر  رویداد روشنا گفت:  این رویداد در قالب رویداد ریورس پیچ (reverse pitch) تلاش دارد مسائل و مشکلات برگزاری مراسم اربعین توسط دست‌اندرکاران و کنشگران فعال اربعین معرفی شود تا فضای ایده‌پردازی به میدان واقعیت نزدیک گردد. همچنین با برگزاری این رویداد در سطح بین المللی تلاش می‌شود که ظرفیت‌ایده‌پردازی‌ دغدغه‌مندان و علاقه‌مندان به اربعین در کشورهای مختلف فعال شود.

 

شایان ذکر است در پایان این رویداد به تیم اول برگزیده مبلغ 10 میلیون تومان، تیم دوم مبلغ 5 میلیون تومان و به هر یک از تیم های سوم تا پنجم مبلغ 2 میلیون تومان اهدا خواهد شد. همچنین سه تیم باانگیزه در مرحله اجراسازی ایده خود، حمایت 150 میلیون تومان اعتبار کسب خواهند کرد.
علاقه مندان می تواننند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارائه ایده و طرح بر اساس مسائل کنشگران اربعین تا 31 تیرماه 1400 با مراجعه به تارنمای رویداد به نشانی rowshana40.ir جزئیات ایده و مشخصات تیم خود را ثبت نمایند.