جمعه 30 شهریور 1403

12 تیر 1400

دکتر احمدی: آغاز فعالیت ها و آمادگی ها برای موسم اربعین از 28 تیرماه

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی در گفتگو با الاربعین اظهار داشت: آنچه که در خبرگزاری ها به عنوان مصاحبه با اینجانب منتشر شده مبنی بر آغاز فعالیت های اربعین از ۲۸ تیر، منظور آمادگی ها و هماهنگی ها برای موسم اربعین می باشد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی در گفتگو با این پایگاه اطلاع رسانی اظهار داشت: آنچه که در خبرگزاری ها به عنوان مصاحبه با اینجانب منتشر شده مبنی بر آغاز فعالیت های اربعین از ۲۸ تیر، منظور آمادگی ها و هماهنگی ها برای برگزاری موسم اربعین می باشد. وی افزود: هماهنگی با ارگان ها مواکب و غیره، برگزاری جلسات و بسته های آموزشی در راستای اربعین از جمله فعالیت های مد نظر می باشد و همچنین تهیه بسته آموزشی ویژه سلامت برای سفر اربعین از سوی وزارت بهداشت و هلال احمر از کارهای در حال پیگیری می باشد.

 

ایشان ارائه بسته‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های آموزشی را از جمله برنامه‌‌های در دست اجرا برشمرد و خاطرنشان کرد : یکی از محورهای آموزشی امسال مسئله بهداشت است که بسته‌های آموزشی از سوی وزارت بهداشت، جمعیت هلال احمر و سایر نهادهای مرتبط با این موضوع حتی شهرداری تهران که در بحث بهداشت عمومی فعالیت می‌کند، تهیه شده که مبنای آموزش در حوزه سلامت و بهداشت خواهد بود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: در بحث امنیت سفر نیروهای انتظامی و همکاران این نهاد بسته‌هایی را تهیه می‌کنند. در بحث فرهنگ، آداب و سنت‌های مردم عراق و تعاملات میان فرهنگی نیز کارشناسانی از ایران و عراق بسته‌هایی را تهیه و ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری موکب‌های مشترک ایرانی و عراقی بیشتری ایجاد خواهد شد، گفت: پیوست‌های فرهنگی برای موکب‌داران نیز در قالب بسته فرهنگی تهیه می‌شود.

وی در پایان گفت: بخشی از موکب‌داران و فعالان اربعینی را دعوت کرده‌ایم که ان‌شاء‌الله با مساعد شدن شرایط کرونا در دو کشور، قبل از اربعین به ایران خواهند آمد تا بین موکب‌داران، قاریان، شعرا و ... ارتباط و تعامل قوی شکل گیرد.