شنبه 31 شهریور 1403

08 مهر 1399

جامعه جهانی تشنه آموزه های وحیانی عاشوراست

موضوع دفاع مقدس به عنوان تجلی گاه نهضت سیدالشهدا(ع) و ارزش های مکتب عاشورا، بحث مهمی است که پیرامون آن اگر چه بسیار گفته شده، اما جامعه جهانی امروز تشنه دریافت این ارزش ها و آموزه های وحیانی، به خصوص در مکتب حیات بخش عاشورایی است.


جامعه جهانی تشنه آموزه های وحیانی عاشوراست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، آیت پیمان دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی در نشست «اربعین و دفاع مقدس» عنوان کرد: موضوع دفاع مقدس به عنوان تجلی گاه نهضت سیدالشهدا(ع) و ارزش های مکتب عاشورا، بحث مهمی است که پیرامون آن اگر چه بسیار گفته شده، اما جامعه جهانی امروز تشنه دریافت این ارزش ها و آموزه های وحیانی، به خصوص در مکتب حیات بخش عاشورایی است.

وی افزود: ما دفاع مقدس را از این جهت واجد تمامی ارزش های عاشورا و رزمندگان دفاع مقدس که تعلیم یافته مدرسه عاشورا و براساس تعالیم مکتب حسینی که وارت تمامی انبیاء الهی هستند، دراین صحنه نقش آفرینی کردند  و تمامی ارزش های متعالی عرفانی که مروج آن پیامبران الهی بودند و رسول خدا و اولیای الهی پاسدار و استمرار بخش  آن بودند، با تمام توان احیا کردند.

دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی خاطرنشان کرد: رزمندگان ما در میانه میدان نبرد، در محضر سیدالشهدا(ع) درس پس دادند، درس ایستادگی، دفاع از حق در مقابل باطل، ایثار و از خود گذشتگی برای اعتلای آموزه های عظیم مکتب حیات بخش اسلام، درس عرفان، ایمان و عشق و حماسه، درس بی اعتنایی به دنیا و تلاش برای جذب رضایت خدا و اولیاء الهی حتی با نثار جان. ما آموزه های مکتب حضرت را در واقع بعد از قرن ها یک بار دیگر در جبهه های دفاع مقدس به وسیله پاک ترین فرزندان این امت و به وسیله نخبگان فکر و اندیشه و اخلاق و دین داری در جامعه به ظهور رساندیم.