شنبه 31 شهریور 1403

07 مهر 1399

دفاع مقدس همانند حادثه عاشورا، عبودیت را احیا کرد

ما سالار شهیدان را اباعبدالله می خوانیم، چراکه حضرت با قیام خونین خودشان یک بار دیگر عبودیت را برای انسان به ارمغان آوردند و دستگاه عبودیت که میرفت در دوران یزید ملعون، از انسان سلب شود، امام مانع این جریان خباثت آور شدند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، سرکار خانم اصلانی،  رئیس سابق بسیج جامعه زنان کشور در ادامه نشست «اربعین و دفاع مقدس» با ذکر مقدمه ای کوتاه گفت: ما سالار شهیدان را اباعبدالله می خوانیم، چراکه حضرت با قیام خونین خودشان یک بار دیگر عبودیت را برای انسان به ارمغان آوردند و دستگاه عبودیت که میرفت  در دوران یزید ملعون، از انسان سلب شود، امام مانع این جریان خباثت آور شدند و باعث شدند، بندگان در عبودیت باقی بمانند. ما از این بابت مدیون حضرت هستیم.

وی افزود: در گذر تاریخ، نهضت امام خمینی(ره)، یک بار دیگر این عبودیت  را احیا کرد، در قرنی که می رفت لیبرال دموکراسی جایگزین انسان و جایگزین خداوند برای انسان باشد، می بینیم که با ظهور انقلاب اسلامی، این عبودیت رقم خورد.

اصلانی افزود: شهدای گرانقدر دفاع مقدس با تداوم راه عاشورا نشان دادند که هیچ سرزمینی نمی تواند بدون ایثار خون باقی بماند،  در این مسیر الهی، شهدای گرانقدر ما و سرآمد آنان، حاج قاسم نشان دادند که راه شهدا ادامه دارد و یک بار دیگر انسان توانست، خداوند را بشناسد. انقلاب این مسیر را باز کرد و طومار انسان طوری در هم پیچیده شد و نشان داد، که می توان بندگی کرد و آرامش و آسایش الهی را به دست آورد.

رئیس سابق بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: ما در این مسیر یک بار دیگر شاهد این موضوع هستیم که اربعین حسینی گره خورده به خون شهدای مدافع حرم است که توانستند راه را به سوی این تعالی و  کرامت بازکنند. این مسیر کرامت الهی، مسیر تمدن سازی و ایجاد یک تمدن نوین بر پایه وحی و آموزه های الهی است که همچنان قهرمانان این مسیر یعنی شهدا می توانند نور افشانی کنند.

وی با اشاره به نقش زنان دراین بین گفت: کسانی می توانند برای ظهور زمینه سازی کنند که خودساخته و با تزکیه نفس در این مسیر قدم بگذارند و این مادران هستند که می توانند چنین افرادی را تربیت کنند، مادران شهدا و همسران صبور آن ها، با مردان پایمردی که تربیت کردند، توانستند روح الهی را به جامعه ما بدمند و راه اربعین حسینی را باز کنند، بنابراین بانوان ما، با کادر سازی و تربیت نیروی انسانی در زمینه سازی برای ظهور، موثرند.

اصلانی در پایان گفت: امیدوارم همه ما بتوانیم در تحقق این مسیر  قدم برداریم  و راست قامتان تاریخ باشیم.