شنبه 31 شهریور 1403

06 مهر 1399

پیام وزیر بهداشت برای زیارت مجازی در اربعین امسال

وزیر بهداشت با اشاره به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌ عزاداری ماه محرم، گفت: امسال همانگونه که محرم متفاوتی را تجربه کردیم، اربعین متفاوتی را نیز تجربه می‌کنیم و عاشقان امام حسین(ع) از دور به ایشان سلام خواهند داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، سعید نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در پیامی ویدیویی به مناسبت افتتاح تلویزیون اینترنتی اربعین ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان امام حسین(ع) و یاران ایشان، گفت: امسال مردم عزیز و شریف و عشاق حضرت اباعبدالله(ع) تلاش کردند محرمی متفاوت از سال‌های قبل برگزار کنند.

برگزاری این مناسک با خواهش من و همکارانم و وفاق و همدلی همه عزیزان اعم از روحانیت معزز، مداحان اهل بیت و مردم شریف و عزادار بدل شد به یک رعایت تمام عیار شیوه‌نامه‌های بهداشتی که گرچه در بعضی جا‌ها نقض شد، اما در اکثر قریب به اتفاق رعایت کردند.

وی افزود: شاید به جرئت بتوان گفت که بیشترین رعایت و حمایت را از مقام معظم رهبری در محرمی که گذشت داشتیم. امسال نیز همانگونه که مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، مسئولان و علما اشاره کردند و همانطور که از سوی کشور عراق از ما خواسته شد، اربعین متفاوت اجرا خواهد شد.

نمکی یادآور شد: عاشقان امام حسین(ع) که پای پیاده در اربعین به زیارت می‌رفتند، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا از راه دور بر آن بزرگوار سلام خواهند فرستاد و شروع مجموعه اربعین در صدا و سیما به عنوان یک کانال جدید شاید پنجره‌ای باشد برای بازتاب عشق اهل‌بیت(ع) در دل مردم این سرزمین که امیدوارم این حرکت مهم، اساسی و هنرمندانه بتواند در التیام هجران شیعیان این سرزمین مؤثر باشد.