شنبه 31 شهریور 1403

06 مهر 1399

فضای مجازی؛ بستری مناسب برای خلق اربعینی ماندگار و باشکوه

جلسه هماهنگی سیاست های فضای مجازی موسم اربعین حسینی، عصر امروز برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، با حضور آقای دکترسیدمهدی مصطفوی،  قائم مقام معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و دکتر خوراکیان معاون تولید محتوای شورای عالی فضای مجازی کشور و مسئول کارگروه فضای مجازی کمیته فرهنگی اربعین، نشستی پیرامون هماهنگی سیاست های فضای مجازی موسم اربعین حسینی برگزار شد.

 در این جلسه فعالیت ها و اقدامات کارگروه فضای مجازی کمیته فرهنگی اربعین تشریح شد.

در ادامه  پس از بحث و تبادل نظر اعضاء، مقرر شد، پایگاه داده مشترکی در این خصوص تشکیل و نهادها و دستگاه های عضو با هماهنگی و هم افزایی در انتشار تولیدات اربعینی، علی رغم محدودیت های موجود به دلیل بیماری کرونا، در راستای خلق اربعینی ماندگار و با شکوه تلاش کنند.

گفتنی است، یکی از این تولیدات اربعینی،  نرم افزار موکب مجازی است، که به تازگی از سوی کمیته فرهنگی اموزشی ستاد اربعین تولید و منتشر شده است. این نرم افزار یکی از بسترهای مناسب برای ترویج فرهنگ اربعین حسینی است که در آن سعی شده در کنار امور فرهنگی، به برنامه‌های معارفی و‌ معرفتی نیز توجه ویژه‌ای شود.

ایجاد فضای شبیه‌ساز راهپیمایی اربعین و بازنمایی حماسه بزرگ اربعین به منظور حفظ نشاط معنوی و همراه کردن جمعیت‌های میلیونی در سراسر جهان با این حرکت، تداوم ارتباط میان زائر و ستاد اربعین و آموزش مسائل معرفتی و احکام و ... از جمله اهداف تولید این نرم‌افزار است.