شنبه 31 شهریور 1403

01 مهر 1399

برگزاری جلسه ستاد اربعین استان گلستان

چهارمین جلسه ستاد اربعین استان گلستان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، چهارمین جلسه ستاد اربعین استان گلستان در سالن جلسات استانداری برگزار شد. 


در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر میان اعضا، 8 عنوان ویژه برنامه جهت اجرا در ایام اربعین حسینی تعیین و مصوب گردید که در ادامه به اختصار، به هر یک اشاره می شود.
در این جلسه مقرر شد: 


1- در کلیه ادارات و سازمان ها، تبلیغات محیطی با موضوع اربعین صورت گرفته، مراسم قرائت زیارت اربعین، در روز 19صفر اجرا خواهد شد، همچنین مصوب شد در صورت نیاز به سخنران و مداح کمیته فرهنگی تامین نیرو نماید .

2- صدا و سیمای استان ضمن پخش برنامه ها با موضوع اربعین، چندین برنامه کارشناسی در خصوص شرایط اربعین امسال با حضور کارشناسان فرهنگی تهیه و پخش نماید. 

3- مواکب استان نسبت به جمع آوری نذورات و کمک ها در قالب پویش «مهر اربعین» اقدام نمایند. 

4- در زندان مرکزی گرگان و گنبد در روز اربعین برنامه سخنرانی و قرائت زیارت اربعین، توسط کمیته فرهنگی و آموزشی  استان برگزار شود .


5- پویش «نامه ای به امام حسین(ع)» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان  و با مسئولیت کمیته فرهنگی و آموزشی در سطح ابتدائی و متوسطه برگزار گردد.

6- برنامه زیارت اربعین در بقاع متبرکه و امام زادگان استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بدون راهپیمایی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و هیئت رزمندگان اسلام 

7- کمیته فرهنگی و آموزشی پویش «هر خانه یک حسینیه» را اجرا و تمامی مشتاقان و ارادتمندان با تماس با دفتر کمیته می توانند نسبت به بهره مندی از ظرفیت مبلغین و مداحان بصورت رایگان در دهه دوم ماه صفر از محفل روضه ابا عبدالله بهره مند گردند. ضمنا امکان برپایی روضه بصورت تلفنی نیز مهیا می باشد. (برای این موضوع از ظرفیت روحانیون و‌مداحان عتبات و همچنین کانون مداحان استان استفاده گردید که تا کنون بیش از صد نفر از ذاکران و مداحان اعلام آمادگی نمودند و متقابلا بسیاری از اشخاص ،مدارس و سازمانها درخواست داشته اند .)


8- تبلیغات شهری نیز با همکاری شهرداری و حوزه های مقاومت بسیج با استفاده ازسخنان مقام معظم رهبری و شعار سال اربعین انجام خواهد شد.