شنبه 31 شهریور 1403

29 شهریور 1399

عشق به امام حسین (ع) تعطیل‌بردار نیست/ آمادگی ایران برای اعزام ۵۰۰ موکب سلامت به حماسه اربعین

نپذیرفتن زائر خارجی در عراق به معنای تعطیلی مراسم و حماسه اربعین نیست. بلکه امسال مردم عراق با حضور پرشور در پیاده‌روی اربعین بار دیگر حماسه‌آفرینی می‌کنند.


 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به نقل از فارس، یوسف افضلی، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین  با بیان اینکه اربعین امسال بدون حضور زوار خارجی در عراق برپا می‌شود، اظهارف داشت: نپذیرفتن زائر خارجی در عراق به معنای تعطیلی مراسم و حماسه اربعین نیست. بلکه امسال مردم عراق با حضور پرشور در پیاده‌روی اربعین بار دیگر حماسه‌آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه عشق به امام حسین (ع) تعطیل بردار نیست، افزود: امکان اعزام زائر در ایام پیاده‌روی اربعین امسال نداریم و موکب‌های اربعینی هم نمی‌توانند در مرزها و کشور عراق به زوار اربعین خدمت کنند. با این وجود ما پیشنهاد دادیم که ۵۰۰ موکب سلامت را برای حفظ سلامت زوار اربعین در عراق فعال کنیم.

افضلی با اشاره به آمادگی کمیته اسکان و تغذیه برای خدمت به زوار اربعین در عراق، گفت: در نظر داریم در صورت موافقت عراق و اعطای مجوزهای لازم، ۵۰۰ موکب اربعینی را که هر سال در حوزه اسکان و تغذیه فعالیت می‌کردند، به عراق اعزام کنیم تا به جای خدمت‌رسانی در این حوزه‌ها، در زمینه بهداشتی همچون ضدعفونی موکب‌ها و محل تردد زوار، اعطای ماسک و ... به زور اربعین خدمات ارائه دهند.