شنبه 31 شهریور 1403

26 شهریور 1399

تصویب نهایی برنامه های کارگروه بین المللی / برگزاری 2 یادواره در حمایت از مردم یمن و بحرین

جلسه کارگروه بین الملل کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی، روز گذشته به جهت بررسی برنامه ها و فعالیت های کارگروه بین الملل در اربعین 99 برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، جلسه کارگروه بین الملل کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی، روز گذشته به جهت بررسی برنامه ها و فعالیت های کارگروه بین الملل در اربعین 99 برگزار شد.

این جلسه با حضور نمایندگان نهادهای عضو کارگروه بین الملل از جمله مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جامعه المصطفی(ص)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و برخی از سازمان های فعال در عرصه بین الملل به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر مظلومی، ریاست معاونت بین الملل بعثه مقام معظم رهبری و مسئول کارگروه بین الملل کمیته اربعین تشکیل شد.

در این جلسه موارد متعددی از برنامه های این کمیته مطرح و پس از تبادل نظر و طرج پیشنهادات، در نهایت برنامه ها در چندین بخش به تصویب و مقرر شد مقدمات اجرای آن ها فراهم شود.

نخستین برنامه تایید شده در این جلسه برگزاری 2 مراسم یادواره، تحت عنوان « شبی با یمن» در حمایت از مردم مظلوم و جنگ زده یمن همزمان با 8 مهر ماه در مدرسه عالی شهید مطهری و مراسم «شبی با بحرین» همزمان با 10 مهر ماه در حمایت از شیعیان بحرین درحسینیه بحرینی ها، بود.

تدوین و انتشار نشریات به 8 زبان زنده دنیا به صورت الکترونیکی و چاپ آن ها به تعداد محدود و  اجرای وبینارهای تبلیغی از جمله دیگر مصوبات این جلسه بودند.

گفتنی است، نشست ها و همایش های تبلیغی این کمیته به صورت وبینار و از طرق فضای مجازی با عنوان اصلی « اربعین حسینی، پیروزی مقاومت اهل بیت(ع)» و با عناوین فرعی  «1- تجلی پیام های عاشورا در اربعین حسینی، 2- فلسفه قیام امام حسین در زیارت اربعین، 3- نقش هویت بخشی راهپیمایی اربعین، 4- راهپیمایی اربعین جلوه ای از جامعه حسینی، 5- راهپیمایی اربعین؛ بزرگترین تجمع مسالمت آمیز جهانی، 6- راهپیمایی اربعین و جامعه اربعین، 7- اربعین، پیروزی خون بر شمشیر، 8- سلوک حسینی در اربعین، 9- اربعین، زیارت تمدن ساز، اربعین حسینی، رسانه عاشورا، اربعین حسینی و بانوان نقش آفرین در مقاومت» برگزار خواهد شد.

همچنین برای برپایی 9 همایش منطقه ای از سوی کارگروه بین الملل کمیته فرهنگی اربعین هماهنگی هایی صورت گرفت و مقرر شد، نشست «اربعین حسینی رسانه عاشورا و نشست سلوک حسینی در اربعین به زبان عربی، نشست اربعین حسینی رسانه عاشورا و نقش هویت بخشی راهپیمایی اربعین به زبان انگلیسی، نشست زیارت سفر معنوی و امام حسین(ع) محور همگرایی به صورت چندزبانه، نشست ابعاد انسانی و اجتماعی اربعین و نیز نشست اربعین حسینی رسانه عاشورا به زبان فارسی برگزار خواهد شد.

این نشست ها در چند سطح منطقه ای از جمله اروپا و امریکا، آمریکای لاتین، آفریقا، غرب آسیا، آسیای شرقی و کشورهای عربی از طریق فضای مجازی برگزار خواهد شد.