شنبه 31 شهریور 1403

23 شهریور 1399

در راستای طرح «مهر اربعین»؛ موکب‌های اربعین برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند فعال شدند

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین از آغاز به کار موکب‌های اربعین به منظور تهیه بسته‌های لوازم التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، یوسف افضلی، معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات و دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین از اجرای طرح «مهر اربعین» در راستای تهیه لوازم التحریر و اقلام مورد نیاز دانش آموزان بی بضاعت با استفاده از نذورات مردمی خبرداد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نامشخص بودن وضعیت برگزاری مراسم اربعین، موکب های اربعینی که هر ساله در راستای اسکان و تغذیه مناسب زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، بدون چشم داشت فعالیت داشتند، اکنون برای کمک به خانواده های نیازمند آماده شدند.

وی افزود: اکنون با بازگشایی مدارس، موکب‌های اربعینی برای تهیه و تأمین بسته لوازم التحریر در قالب طرح طرح «مهر اربعین»  فعالیت خود را آغاز کرده‌ تا نذورات مردمی را در این زمینه جمع‌آوری و بسته لوازم التحریر برای خانواده‌های نیازمند را تامین کند.

افضلی افزود: هم اکنون 3 هزار موکب فعال در کشور داریم که زیر نظر ستاد بازسازی عتبات فعالیت  می کنند و در برهه‌های مختلف از جمله در زمان بروز حوادث غیرمترقبه (سیل، زلزله و..) بر اساس توانمندی و نیاز فعال می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه موکب‌های «مهر اربعین» در نقاط مختلف کشور از 20 شهریور فعالیت خود را آغاز نمودند، خاطر نشان کرد: عاشقان حسینی می‌توانند تا اول مهرماه نذورات خود را برای تأمین لوازم تحصیلی دانش آموزان به این موکب‌ها برسانند.

گفتنی است، نشانی و نحوه دسترسی به این موکب ها به زودی از طریق پایگاه، اطلاع رسانی خواهند شد.