شنبه 31 شهریور 1403

19 شهریور 1399

اجرای طرح «مهر اربعین» و انتشار ویژه نامه های اربعینی به 8 زبان زنده دنیا

جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور صبح امروز چهارشنبه 19 شهریور، با دستور جلسه برپایی مراسم پیاده روی اربعین حسینی، با حضور نمایندگانی از 26 نهاد انقلابی و وزارتخانه، در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور صبح امروز چهارشنبه 19 شهریور، با دستور جلسه برپایی مراسم پیاده روی اربعین حسینی، با حضور نمایندگانی از 26 نهاد انقلابی و وزارتخانه،  در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین، ضمن اشاره به بیماری کرونا و شرایط کشور و تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، گزارشی از برنامه های این کمیته برای ایام اربعین ارائه نمود.

وی همچنین از برگزاری بیش از 20 همایش و نشست اربعینی در سطح ملی و بین المللی و منطقه ای به زبان های مختلف در فاصله بین 10 الی 20 صفر خبر داد.

حجت الاسلام احمدی به شعار «الحسین سفینه النجاه» به عنوان شعار اربعین 99 اشاره و خواستار ملاحظه و توجه همه جانبه به این نکته در تولیدات و محصولات فرهنگی شد.

وی در ادامه از تدوین و انتشار 12 نشریه الکترونیکی به 8 زبان  ویژه اربعین خبرداد.

در ادامه ضمن پرسش و پاسخ نمایندگان از دکتر احمدی، رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین، در خصوص نحوه برگزاری اجتماعات در ایام اربعین بحث و گفت و گو صورت گرفت و مقرر شد شیوه نامه برگزاری این اجتماعات طی روز های آینده به استان ها ابلاغ شود.

همچنین مقرر شد همزمان با نوزدهمین روز از ماه صفر، دستگاه ها، نهادها، سازمان ها و ادارات دولتی و نیز مراکز نظامی، اقدام به برپایی ویژه برنامه اربعینی شامل مداحی، سخنرانی  و قرائت زیارت اربعین نمایند.

در ادامه با توجه به تاثیر گذاری فضای مجازی در شرایط خاص کشور و اجرای غیر حضوری بسیاری از طرح ها و برنامه ها، مقرر شد، در صورت راه اندازی پویش های مجازی توسط گروه های مختلف دغدغه مند، از یک عنوان و هشتگ استفاده و در راستای حفظ وحدت رویه و نیز تاثیرگذاری بیشتر موضوع، از پراکندگی عناوین و عبارات و ایجاد پویش های موازی و متعدد پرهیز شود.

یکی از مهمترین موارد مطرح شده در این نشست، اجرای طرح «مهر اربعین» بود، این طرح با همکاری کمیته فرهنگی آموزشی اربعین، ستاد بازسازی عتبات عالیات، صدا و سیما و وزارت آموزش و پرورش اجرا خواهد شد،

این طرح در مهرماه سال جاری که با ایام اربعین حسینی مصادف شده، از طریق موکب های فعال، اقدام به جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می نماید. به عبارتی همان حال و هوای خدمت رسانی موکب ها به زائرین اباعبدالله الحسین(ع)، در قالب کمک به دانش آموزان نیازمند تجلی می یابد.

در پایان این جلسه بر لزوم همراهی و هم افزایی دستگاه ها و نهادها در اجرای برنامه های فرهنگی اربعین حسینی تاکید شد.