شنبه 31 شهریور 1403

18 شهریور 1399

فضای مجازی بستری مناسب برای اجرای برنامه های اربعین

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین از اجرای اربعین متفاوت امسال خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام و المسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط خاص جهان که متاثر از بیماری کرونا است، پیاده روی اربعین را به شکل متفاوتی خواهیم داشت.

وی با اشاره به آخرین اظهار نظر مقامات عراقی عنوان کرد: با توجه به اعلام نظر مقامات عراقی در خصوص عدم پذیرش زائران غیر عراقی در ایام اربعین و علی رغم اینکه این سنت دیرینه با روح و جان مردم عراق عجین شده و عشق و علاقه وصف ناپذیر شیعیان عراقی برای حضور دراین مراسم،  قطعا از نظر  کمیت و جمعیت زوار، شاهد تفاوت در مراسم اربعین امسال با سال های گذشته خواهیم بود، اما امیدواریم با برنامه هایی که پیش بینی کردیم، همچنان شورو نشاط معنوی ایام اربعین را شاهد باشیم.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین  خاطرنشان کرد: اگرچه در 7 ماه گذشته این بیماری با تحت تاثیر قرار دادن تمام برنامه ها و رویدادهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... تجربه های متفاوتی را برای مردم رقم زد، اما در ایام لیالی قدر و دهه اول محرم، شاهد اجرای روش ها و مدل های مختلف عزاداری و گرامی داشت سنت ها، بودیم، بنابراین با استفاده از همین تجربیات برنامه هایی را پیش بینی کردیم  که بیشتر در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه هایی از جمله پویش های فرهنگی و هنری، تجمعاتی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، سخنرانی ها، نمایش های خیابانی و زیارت اربعین به روشی متفاوت، برنامه های مختلفی داریم که جزئیات هریک به زودی منتشر خواهد شد.