دوشنبه 26 شهریور 1403

«کربلا طریق الاقصی» شعار اربعین ۱۴۰۳(۱۴۴۶)شد.

حجت‌الاسلام حمید احمدی در نشست کمیته فرهنگی اربعین حسینی در بعثه مقام معظم رهبری: با پیشنهاد و مشورت برادران ایرانی و عراقی و موافقت مسئولان ستادهای اربعین در کشور و جمهوری عراق، شعار اربعین ۱۴۴۶ قمری و ۱۴۰۳ شمسی(کربلا طریق الاقصی) نام گذاری شده است.


«کربلا طریق الاقصی» شعار اربعین ۱۴۰۳ (۱۴۴۶)شد.

 

حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین صبح امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت در نشست کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین که با حضور اعضای این کمیته در بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، گفت: با پیشنهاد و مشورت برادران در عراق و موافقت مسئولان ستاد‌های اربعین در ایران و عراق، شعار حرکت فرهنگی اربعین ۱۴۴۶ قمری -۱۴۰۳ شمسی، (کربلا طریق الاقصی) نام گذاری شده است،این شعار با توجه به حرکت بزرگ فرهنگی اربعین انتخاب شد.

حجت الاسلام حمید احمدی با تاکید بر تداوم برنامه‌هایی که برای جهانی شدن اربعین پیش‌بینی می‌شود، گفت: برای جهانی شدن اربعین، نیاز به کمک همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها داریم. اربعین فقط دیگر مختص ما نیست؛ همانطور که گفته شد، هرسال میلیون‌ها عاشق کربلا از کشورهای مختلف در این حرکت عظیم حاضر هستند. ما در انتخاب شعار امسال، توجه جدی به این موضوع داشته‌ایم.

در این ایام، جهان شاهد جنایات و تعدی آشکار و وحشیانه رژیم خون آشام و تروریست صهیونیستی است که با حمایت و پشتوانه سلطه گران و جنایتکاران عالم به قتل عام کودکان و زنان و مردان بی دفاع و‌ مظلوم کمر بسته است.

وی افزود: بنابراین شایسته است که در بزرگ ترین، پاک‌ترین، پرشورترین و باشکوه‌ترین اجتماع انسانی و حماسی به منظور بزرگداشت فرهنگ شهادت، جهاد و مقاومت و در دفاع و همراهی و‌حمایت از سرزمین و مردم و مبارزان فلسطینی و غزه و همچنین زنده نگهداشتن مکان قدسی مسجدالاقصی و تحریم و تجلیل از عظمت آن و عملیات شکوهمند طوفان الاقصی اقدام شود.

حجت‌الاسلام احمدی،سپس سه اصل اساسی تمام برنامه‌های ستاد مرکزی اربعین را یاداوری و خاطرنشان کرد: احترام به حاکمیت دولت عراق، توجه به رکن مرجعیت عالی عراق و احترام به میزبانی مردم عراق سه اصلی است که باید رعایت و توجه شود. ما مهمان مردم عراق هستیم و این باید تاکید شود.

 

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در پایان با اشاره به این که اربعین زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است، گفت: تمدنی و جهانی شدن مسئله اربعین از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری است و ضروری است که راهبردها و سیاست هایی برای عملیاتی کردن این شعار اتخاذ کنیم.