دوشنبه 26 شهریور 1403

بیانیه شعار اربعین ۱۴۰۳ شمسی ۱۴۴۶ قمری

ستاد مرکزی اربعین حسینی ستاد فرهنگی اربعین (کمیته های فرهنگی ایران و عراق) #کربلا_طریق_الاقصی


بسم الله الرحمن الرحيم

 

کربلا در قاموس شیعه و ادبیات اسلامی، یک فرهنگ است، یک مکتب است، یک شهر است به وسعت همه جهان. کربلا، میدان و معرکه ای است به وسعت تاریخ و بر فراز همه ساحتهای جهاد و حماسه ها و در فرازین شکوه و شرف امت اسلامی. کربلا رمز مقاومت، پایداری، شرافت و عزت است. کربلا، یعنی مبارزه در راه آرمان و هدف و آرمانی متعالی برای مبارزه و مقاومت. کربلا معبر و گذرگاهی است برای بنیان مدنیت نو و تمدن نوین اسلامی، کربلا به بیان امیر مؤمنان علیه السلام: قربانگاه عاشقان و مشهد شهیدان راه خداست. کربلا تابلویی از اوج زیبایی، عزت، عبودیت و ایستادگی بنده صالح خداوند و خضوع و خشوعش در مقابل حق است.

امروز که جهان تشنه پیام رهایی و نجات از جهل و ظلم و ستم است، سرزمینی که به نام و یاد رهبر بزرگ آزادگان و صاحب مكتب نجات بخش آن، امام حسین علیه السلام است، باید در تارک عالم و در همه اجتماعات ضد ظلم و مبارزه بدرخشد؛ و راه و طریق مردان بزرگی که در قطعه ای از مقدس ترین ساحات قدسی عالم، حامل خون خدا، تنها مسیر جهاد و مقاومتی که بنیان ظلم و ظالمان بر باد خواهد داد و نصرت خداوند را ضمانت خواهد کرد، بار دگر به جهان ارائه شود تا راه مبارزه و مقاومت و پیروزی عزت مندانه شناسانده و در منظرها زنده گردد.

این ایام که جهان شاهد جنایات و تعدی آشکار و وحشیانه رژیم خون آشام و تروریستی صهیونیستی با حمایت و پشتوانه همه توان و امکان سلطه گران و جنایت کاران عالم، به قتل کودکان و زنان و مردان بی دفاع و مظلوم کمر بسته و به هدم و حذف همه آثار و نشان های حیات و اماکن درمانی و عبادتگاه ها و خانه های مردم بی پناه به زشت ترین شکل آن روی آورده است، شایسته و فرض است که در بزرگترین، پاکترین، پرشورترین و باشکوه ترین اجتماع انسانی و حماسی در بزرگداشت فرهنگ شهادت، جهاد و مقاومت و در دفاع و همراهی و حمایت از سرزمین و مردم مظلوم و مبارزان فلسطین و غزه و نیز زنده نگه داشتن مکان قدسی مسجد الاقصی و تکریم و تجلیل از عظمت آن و عملیات شکوهمند طوفان الاقصی، با پیشنهاد و مشورت برادران عزیز در عراق و موافقت مسئولان ستادهای اربعین در جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، شعار حرکت بزرگ فرهنگی اربعین ۱۴۴۶ قمری/۱۴۰۳ شمسی را "كربلاء طريق الأقصى" قرار داده تا بار دگر بر پیوند ناگسستنی مقاومت سرافراز و عزتمندانه و به حق مقاومت فلسطین و غزه مقاوم و مظلوم با نهضت الهی سید الشهدا علیه السلام تأکید گردد؛ و فریاد کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا بر تارک جهان طنین انداز گردد.

 

سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ مصادف با ۵/ ذی القعده / ۱۴۴۵

 

ستاد مرکزی اربعین حسینی

ستاد فرهنگی اربعین (کمیته های فرهنگی ایران و عراق)