پنج شنبه 9 فروردین 1403

22 مهر 1396

آغاز صدور ویزای زائران مازندرانی برای زیارت اربعین حسینی در ساری

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: صدور ویزای زائران مازندرانی برای زیارت اربعین حسینی در کنسول‌گری موقت عراق در ساری شروع شد.


سیدحبیب‌الله ساداتی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی الاربعین اظهار کرد: صدور روادید مشتاقان زیارت اربعین حسینی از روز 12 مهرماه در کنسول‌گری موقت عراق در ساری آغاز شد.
وی بیان کرد: زائران مشتاق می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح ابتدا نسبت به ثبت‌نام خود اقدام و پس از واریز وجوه مربوط به صدور روادید و بیمه به یکی از 230 دفاتر زیارتی مجاز در سطح استان مراجعه تا فرآیند صدور ویزای خود را تکمیل کنند.
مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره همکاری مسؤولان عراقی، افزود: امسال برای تسهیل در امور اعزام  زائران اربعین حسینی ، صدور ویزا هم به‌صورت انفرادی و گروهی تا سقف پنج نفر صادر می‌شود.
این مسؤول با اعلام اینکه اعتبار این ویزا از زمان صدور سه ماه است، اضافه کرد: مشتاقان اربعین حسینی حتی یک روز بعد از اربعین و تا پایان ماه صفر می‌توانند به این سفر معنوی مشرف شوند.
ساداتی با بیان اینکه تاکنون برای حدود یک‌هزار نفر ویزا صادر شده است، اضافه کرد: زائران می‌توانند برای جلوگیری از مشکلات ازدحام روزهای نزدیک به اربعین و صدور به‌موقع ویزا  از هم‌اکنون نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماح و دریافت ویزا اقدام کنند.
وی در پایان از هم استانی‌ها خواست، از مراجعه به افراد غیرمجاز در زمینه ثبت‌نام و صدور ویزا خودداری تا امیدواریم از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.