سه شنبه 29 اسفند 1402

29 مهر 1395

وزارت ارتباطات اعلام کرد؛ ۷ اقدام برای ارتباط‌رسانی به زائران اربعین

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمهیدات اندیشیده شده برای برقراری ارتباطات موفق در ایام اربعین حسینی را در حوزه ارتباطات زیرساخت، تشریح کرد.


با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و حضور گسترده زائران ایرانی در کربلای معلی، وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، تمهیداتی را برای برقراری ارتباطات بدون نقص و موفق این زائران در مسیر پیاده روی تا کربلا اندیشیده است. این وزارتخانه وعده داده که با افزایش ظرفیتهای ارتباطی، امسال زائران با مشکلی مواجه نخواهند شد.

براین اساس معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، به عنوان رئیس کمیته هماهنگی ارتباطات اربعین، هفته گذشته به ایلام سفر کرد تا مقدمات عملیاتی کردن افزایش ظرفیت، اجرایی شود.

هم اکنون و با توجه به اینکه کمتر از یک ماه تا مراسم اربعین حسینی زمان باقی است، وزارت ارتباطات از انجام ۷ اقدام برای ارتباط رسانی خبر داده است. شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اعلام کرد که تمام نیازهای اعلام شده اپراتورهای ثابت و سیار ویژه اربعین را تامین می کند.

۷ اقدام به شرح زیر است:

۱. در محدوده پایانه مرزی مهران علاوه بر پوشش کامل نسل سوم موبایل (۳G)، چتر کامل اینترنت وای فای و اینترنت رایگان فراهم شده است.

۲. نصب ۲۰۰ سایت وای فای توسط اپراتور همراه اول در مسیر کربلا-نجف برای دسترسی زائران و نهادهای خدماتی.

۳. مخابرات استان ایلام پایانه مرزی مهران را به کیوسک های تلفن عمومی مجهز کرده است.

۴. ۲۲ آنتن BTS جدید در شهر مهران با حداکثر ظرفیت راه‌اندازی شده است.

۵. رومینگ بین اپراتوری در استان ایلام تکمیل شد.

۶. پست بانک ایران برای سرویس دهی بیشتر دو دستگاه خودپرداز در پایانه مهران مستقر می کند.

۷. شرکت پست جهت حمل نذورات و وسایل زوار دو دستگاه کامیون در پایانه مرزی در اختیار قرار می دهد.