جمعه 10 فروردین 1403

30 فروردین 1400

کنگره بین المللی ام المومنین حضرت خدیجه بانوی اول اسلام روز چهارشنبه اول اردیبهشت با سخنان حضرت آیه العظمی جوادی آملی برگزار می شود.

حجه الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در گفتگویی با پیام اربعین اعلام داشت این کنگره به همت معاونت بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و مشارکت ۱۴ نهاد و سازمان و گروه‌های مردمی از جمهوری اسلامی ایران، عراق، ترکیه ، بحرین و هند برنامه ریزی و به اجرا در می آید


 

حجه الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین  در گفتگویی با پیام اربعین اعلام داشت این کنگره به همت معاونت  بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی  اربعین و مشارکت ۱۴ نهاد و سازمان و گروه‌های مردمی از جمهوری اسلامی ایران،  عراق، ترکیه ، بحرین و هند برنامه ریزی و به اجرا در می آید.
وی گفت این کنگره بین المللی با تشکیل هیئت علمی و شورای برنامه ریزی و  فراخوان در سه محور 
نقش حضرت خدیجه در دفاع از اسلام و پیامبر خدا ، حضرت خدیجه از نگاه پیامبر و اهل بیت علیهم السلام و اربعین عرصه و بستری برای معرفی سیره و اندیشه حضرت خدیجه به عنوان الگوی زن مسلمان  اعلام گردید. که به لطف خداوند سبحان با استقبال خوب مواجه شد و در  فرصت کوتاه ۴۵ روز  ۱۰۷ مقاله به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی  از کشورهای ایران، عراق، لبنان ،  پاکستان و هند به دبیرخانه کنگره واصل شد.
آقای احمدی افزود ، کنگره در روز چهارشنبه در سه بخش  نشست عمومی، بخش عربی و بخش فارسی برگزار و از شبکه عبرات  پخش خواهد شد.
وی یاد آور شد که بخش عربی از ساعت ۱۸/۳۰تا ۲۰  با سخنرانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین  حبیب الکاظمی از علمای کویت و مدیر شبکه المعارف آغاز و با  ارائه ۸ مقاله منتخب از  شبکه عربی عبرات به نشانی ar.abarat.tv و نشست عمومی از ساعت ۱۶  با سخنان حضرت آیه الله جوادی آملی و سخنرانی نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زيارت،  و جناب حجه الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی و سرکارخانم عبدالباقی تا ساعت ۱۷/۳۰ ادامه می یابد از ساعت ۱۷/۳۰ پنل  مقالات فارسی باارایه ۵ مقاله  از شبکه  اينترنتي عبرات   بخش فارسی به نشانی abarat.tv پخش خواهد شد.