جمعه 10 فروردین 1403

11 دی 1399

سردار سلیمانی هم آوایی بین مسلمانان را ایجاد کرد

دانشیار گروه سیاست پژوهشکده نظام های اسلامی گفت: سردار سلیمانی در بین مردم زنده است؛ او هم آوایی بین مسلمانان را ایجاد کرد.


به گزارش پایگاه خبری الاربعین، حجت‌الاسلام سید کاظم سیدباقری، دانشیار گروه سیاست پژوهشکده نظام های اسلامی از ایران در دومین روز برنامه کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به نظام سیاسی استکبار و تلاش آن برای معطوف کردن توجه افراد به سیاست‌های یک سری کشورهای خاص، گفت: قاسم سلیمانی یکی از شخصیت‌های بسیار تأثیرگذار و فرماندهانی بود که نیت خیرخواهانه و دلسوزانه او بسیار قابل تقدیر است.

وی با اشاره به تأکیداتی که در قرآن کریم به کمک و همیاری شده است، ابراز داشت: خداوند می‌فرماید اگر تقوا را پیشه کنید و به همدیگر کمک کنید، خداوند به شما کمک خواهد کرد. دو موضوع خیلی مهم در این آیات نهفته است که سردار دل‌ها قاسم سلیمانی هم به این موضوع توجه کرد.

دانشیار گروه سیاست پژوهشکده نظام های اسلامی افزود: شهید سلیمانی از بهترین شخصیت‌هایی بود که در تفکرات و آموزه‌های خود به ما درس داد که شفقت و دلسوزی برای مردم دل شکسته و رنج کشیده می‌تواند بازخورد بسیار خوبی داشته باشد..

وی با اشاره به حدیثی اخلاقی از امام صادق(ع)، ادامه داد: یکی از خصوصیات مسلمانان واقعی این است که به همدیگر کمک کنند، دلسوز هم باشند و عاشقانه یکدیگر را دوست داشته باشند.

حجت الاسلام سیدباقری، سردار سلیمانی را مثالی ارزنده برای دلسوزی برای مردم توصیف کرد و اظهار داشت: مهمترین ویژگی یک فرمانده مهربانی با زیردستان است و حضرت علی(ع) به مالک اشتر نوشت که اگر کاری انجام می‌دهی برای دل خود انجام بده نه برای نیت خاصی که این باید از اولین چیزهایی باشد که سرلوحه زندگی ما است.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی در بین مردم زنده است؛ او هم آوایی بین مسلمانان را ایجاد کرد؛ با توجه به این موضوع قاسم سلیمانی می‌تواند یکی از بهترین مثال‌ها در این خصوص باشد.

دانشیار گروه سیاست پژوهشکده نظام های اسلامی احساس هم قطاران قاسم سلیمانی را مورد توجه قرار داد و گفت: این موضوع نیز در راستای شفقت‌ها و مهربانی‌های حضرت علی(ع) است؛ قاسم سلیمانی هم مانند حضرت علی(ع) یکی از بزرگترین مثال‌ها و شخصیت‌هایی است که با توجه به مکتب امیرمؤمنان به مردم کمک کرد و کسی را بر دیگری برتری نداد.

وی تغییرات بسیار مثبتی را در آینده کشورها و جوامع اسلامی ارزیابی کرد و گفت: رهبران جوامع اسلامی باید کمک کنند تا در برابر دشمنان جامعه اسلامی بایستیم و رهبران ما باید با جامعه اسلامی خود مهربان باشند تا قدرت بیشتری به دست آورند.