چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

04 آبان 1399

بیانیه بنیاد بین المللی اربعین در مورد هتک حرمت رییس جمهور فرانسه

بنیاد بین المللی اربعین در پی هتک حرکت رئیس جمهور فرانسه، بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، بنیاد بین المللی اربعین در پی هتک حرکت رئیس جمهور فرانسه، بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

خَتَمَ اللَّهُ عَلىٰ قُلوبِهِم وَعَلىٰ سَمعِهِم ۖ وَعَلىٰ أَبصارِهِم غِشاوَةٌ ۖ وَلَهُم عَذابٌ عَظيمٌ

گسترش اسلام به دلیل ارزش ها و پیام های متعالی آن، هر از چند گاهی به خاطرنگرانی و ضعف و زبونی مدعیان ترقی و آزادی، با واکنش های رذیلانه و غیر اخلاقی مواجه می شود. متاسفانه دولت استعماری فرانسه رغم حضور میلیون ها مسلمان در آن کشور که حسب همه قوانین و معاهدات بین المللی حرمت و رعایت حقوق آنان و عقایدشان از مسئولیت های مسلم دولت آن کشور می باشد، به زشت ترین شکل در پوشش دروغین آزادی، نادیده و هتک می شود. کشور مدعی که دانشمندان بزرگی را به صرف انجام و نشر تحقیقات عالمانه در خصوص دروغ بزرگ غرب، به محاکمه و حبس می کشاند، به جیره خواران و دست نشاندگان صهیونیسم جهانی اجازه می هد که احساسات و عشق و محبت صد ها میلیون مسلمان در جهان را جریحه دار کرده و به مقام والای پیامبر عظیم الشان اسلام اهانت گردد. بی تردید اهانت به ساحت قدسی پیامبر بزرگ اسلام؛ توهین به اخلاق و کرامت انسانی و ارزش های متعالی و اصول و حقوق انسانی است.

بنیاد بین المللی اربعین متشکل از صدها اندیشمند و عناصر فرهنگی از سراسر جهان با محکوم کردن این اقدام زشت و زبونانه رئیس جمهور فرانسه، خواهان اقدامات فوری و موثر از جانب دولت ها و سازمان های اسلامی و اندیشمندان و فعالان فرهنگی و رسانه ای جهان در مقابله با آن است.

محکومیت این اقدام زشت اولین قدم در این راه است و گام بعدی مقابله منطقی و همه جانبه از مجاری سازمان های بین المللی و مردم نهاد و وادار ساختن دولت ها به اقدام هایی عاجل و موثر می باشد.

بدیهی است دولت و رئیس جمهور بی خرد و هتاک فرانسه مسئول عواقب تمامی واکنش های مسلمانان در اقصی نقاط جهان خواهد بود.

بنیاد بین المللی اربعین از همه دلسوزان و متولیان ادیان و رهبران دینی و آزادی خواهان جهان درخواست دارد که مسامحه و بی تفاوتی در مقابل این اقدام زشت را کنار گذاشته و بدانند که کوتاهی در برابر این هتاکی ها در آینده دامن¬گیر آنان خواهد شد. لهذا شایسته است که برای ساخت جهانی بر مبنای اخلاق و کرامت انسانی و احترام به عقاید و عواطف انسان ها در اقدامی عاجل و مؤثر به طرد و رفع جهان از یاوه گویان و دشمنان دیانت و اخلاق و حریت پرداخته و از ساحت¬های قدسی و نورانی پیامبران الهی و دین دفاع کنند.

بنیاد بین المللی اربعین

24 اکتبر 2020 برابر با 03/08/1399