جمعه 10 فروردین 1403

10 مهر 1399

نشست بانوان فعال کمیته فرهنگی ستاد اربعین خراسان جنوبی با رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین

با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمدی، رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین، جلسه ای با حضور بانوان فعال در کمیته فرهنگی استان خراسان جنوبی تشکیل شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمدی، رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین، جلسه ای با حضور بانوان فعال در کمیته فرهنگی استان خراسان جنوبی تشکیل شد.

در این جلسه سرکار خانم همتی، مسئول کارگروه بانوان کمیته فرهنگی استان خراسان رضوی، گزارشی از فعالیت ها ارائه کردند.

 در ادامه نیز رئیس سازمان تبلیغات استان وحجت الاسلام و المسلمین اوحدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان، به بیان نکاتی در خصوص برنامه های صورت گرفته پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین، با اشاره به نقش زنان درپیاده روی اربعین حسینی، با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از زائرین حضرت سیدالشهدا(ع) را بانوان تشکیل می دهند و بسیاری از سفرها، خانوادگی اتفاق می افتد و با توجه به نقش راهبری حضرت زینب(س) و درایت و تدبر آن حضرت در استفاده از موقعیت اسارت و فرصت های پیش آمده برای تبیین اهداف نهضت عاشورا و جنایات امویان، نقش و حضور زنان فرهیخته را در پاسداشت و استمرار این حرکت بانوی قهرمان کربلا ضروری دانست.

در ادامه نیز جمعی از بانوان، گزارشی از فعالیت های  بخش های مورد نظر خودشان ارائه کردند،  

همچنین نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت استان خراسان جنوبی در خصوص اهمیت سازمان دهی و گروه بندی فعالیت ها و تشکیلاتی اقدام کردن، به سخنرانی پرداخت.