جمعه 31 فروردین 1403

05 مهر 1399

برگزاری نخستین سوگواره شعر عاشورایی اساتید دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید استان فارس از برگزاری نخستین سوگواره شعر عاشورایی ویژه اساتید دانشگاه سراسر کشور با عنوان "طوفان طف" خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان فارس، حامد تقوایی با بیان اینکه استاد دانشگاه به دلیل تفوق علمی بر دانشجو و تعلیمی که به او می‌دهد، جایگاهی تأثیر‌گذار در ذهن و شخصیت شاگردان خودش دارد و این تأثیرگذاری با زبان هنر که اصیل‌ترین و گیراترین زبان‌ها است بهتر شکل خواهد گرفت، عنوان کرد: با این نگرش، سوگواره ملی شعر عاشورایی ویژه اساتید دانشگاه‌های سراسرکشور در حال اجرا است.

دبیر اجرایی ضیافت شاعرانه طوفان طف به بخش های اصلی سوگواره از جمله پیوند عاشورا و حیات طیبه امروز، نوع‌دوستی دین‌باور و یاری مومنانه، عاشورا امام حسین و مکتب سلیمانی، ستایش و سوگیاد شهدای مدافع حرم، عاشورا امام حسین و دانشگاهیان ولایی، عاشورا دانشگاهی برای معرفت دینی و شناخت عمیق آیینی و زندگانی سراسر نور و معرفت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب عاشورا اشاره کرد و یادآور شد: علاقه مندان تا اربعین حسینی برابر با هفدهم مهر ماه مهلت دارند آثار خود را به نشانی toofanetaff@gmail.com ارسال کنند.

 تقوایی از شرایط و مقررات سوگواره سخن گفت و افزود: ارسال آثار در همه سبک‌ها و قالب‌های شعری برای استادان حق التدریس، پیمانی و یا رسمی مراکز علمی و دانشگاهی آزاد است، همچنین تازگی آثار و عدم شرکت در همایش های پیشین در اولویت پذیرش قرار دارد.

وی اضافه کرد: دکتر غلامرضا کافی عضو هیئت علمی بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز دبیری علمی این سوگواره را بر عهده دارند.

گفتنی است با توجه به شرایط موجود کشور برگزاری اختتامیه سوگواره بصورت مجازی خواهد بود.

مقرر است به ۵ نفر از برگزیدگان این سوگواره هر نفر۳۰ میلیون ریال و به ۱۰ نفر هر نفر ۱۰ میلیون ریال همراه با تندیس سوگواره و دیپلم افتخار اهدا شود و مجموعه آثار با حمایت حوزه هنری استان فارس در یک کتاب منتشر شود.

  همزمان با ۲۸ صفر آیین پایانی این سوگواره انجام خواهد شد. جهت کسب اطلاع از اخبار سوگواره می‌توانید در شبکه های اجتماعی با آیدی toofanetaff عضو شوید.