پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

23 شهریور 1399

فراخوان تولیدات مردمی در کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گیلان

کرم بجاری با اشاره به برنامه های کمیته فرهنگی اربعین از فراخوان «روایت راوی» و پویش «هر خانه یک حسینیه» خبر داد و گفت: امسال در فضای مجازی نشان می دهیم که حسینی هستیم و وظیفه ما زینبی عمل کردن است.


 <<مینا کرم بجاری>> در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی الاربعین،  با بیان اینکه اربعین امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا به گونه‌ای دیگر برگزار می شود گفت: امسال باید در فضای مجازی نشان دهیم که حسینی هستیم و می مانیم و وظیفه امروز ما زینبی عمل كردن است.



مسئول کارگروه بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان گیلان با تاکید بر اینکه امسال در اربعین می توانیم قدرت رسانه‌های مجازی را نشان دهیم، افزود: از نگاه علم ارتباطات جهان امروز به شكلی در آمده است كه در آن هر فردی رسانه است.



وی از فراخوان تولیدات مردمی در پویش هر خانه یک حسینیه خبر داد و گفت: علاقه مندان و دلدادگان حسینی می توانند با مراجعه به تارنمای رادیو اربعین آثار خود را در قالب موضوعات و ساختارهای اعلام شده در بخش پویش مردمی «هر خانه یک حسینیه» معاونت صدای جمهوری اسلامی بارگذاری کنند.



کرم بجاری همچنین از فراخوان سراسری «روایت راوی» خبر داد و گفت: کمیته فرهنگی اربعین با همت مجمع راویان سیره اهل بیت(ع) و بنیاد بین المللی اربعین حسینی فراخوان روایت های مستند وکوتاه را به صورت ویدیوئی، صوتی و متنی برگزار می کند که علاقه مندان گیلانی نیز می توانند تا زمان باقی مانده در این فراخوان شرکت کنند.



وی شناسایی و هدایت استعدادهای تبلیغی، تبیین جامع و نشر معارف و سیره اهل بیت(ع)، تعمیق نگاه علمی در روایت تاریخ و سیره اهل بیت(ع) و ارتقاء مهارت های تخصصی عرصه تبلیغ معارف اهل بیت(ع) را اهداف این روایت عنوان کرد.


کرم بجاری در خصوص موضوعات و محورهای این فراخوان افزود: شرکت کنندگان می بایست در آثار خود روایت کاروان سیدالشهداء(ازمدینه تا كربلا - از كربلا تا شام - از شام تا كربلا)، روایت یاران سید الشهداء(ع)، روایت حضور اهل بیت سیدالشهداء(ع) در اربعین، روایت سیره و زندگی بانوان عاشورائی، روایت خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) و همچنین مقاومت اسلامی امتداد نهضت حسینی به ویژه سرداران مقاومت را مد نظر قرار دهند.



وی اظهار کرد: برای بخش ویژه نیز ایده ها و ابتکارات در حوزه های آموزش، روایت گری شیوه ها و روش ها، قالب های روایت گری و نوآوری های نرم افزاری و چند رسانه ای در نظر گرفته شده است.



کرم بجاری با بیان اینکه مهلت ارسال آثار ویدئویی، صوتی و متنی تا ۲۴ شهریور ماه جاری مصادف با ۲۵ محرم الحرام اعلام شده است، گفت: در صورت تمدید شرایط از طریق سایت alarbaeen.irاعلام می شود.

 


وی با اشاره به برخی از مولفه های اصلی روایت که ملاک ارزیابی قرار می گیرد گفت: رعایت قالب روایت داستانی و توصیفی توجه به منبع نقل، نقل کننده و... پردازش مناسب و تصویرسازی مستند تعیین زاویه دید روایت هماهنگی لحن و محتوا ارائه پیام ونکته های آموزنده وضوح صوت و تصویر در فایل های ارسالی ضروری است.



کرم بجاری تصریح کرد: آثار ارسالی پس از دریافت توسط دبیرخانه جشنواره داوری و ارزیابی شده و به برندگان گواهی رتبه و جایزه اهداء می شود.



وی اضافه کرد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را از طریق سایت www.alarbaeen.ir/home/ravi شبکه های اجتماعی ایتا، سروش، واتساپ ( ۰۹۰۳۷۳۴۰۶۶۲)  ارسال کرده و یا جهت ارتباط با دبیرخانه از طریق تلفن ۰۲۵۳۷۱۸۶۷۱۱  ایمیل moursa313@gmail.com و پیام از طریق شماره تلفن همراه۰۹۰۳۷۳۴۰۶۶۲ به صورت پیامکی، پیام در ایتا، سروش و واتساپ تماس بگیرند.