پنج شنبه 30 فروردین 1403

28 خرداد 1399

امام صادق(ع) در حقیقت احیاگر فرهنگ زیارت اربعین بود

حجت الاسلام رضوی امام صادق(ع) را احیاگر فرهنگ زیارت اربعین دانست و گفت: زیارت اربعین امام صادق(ع) به خصوصیت پیغام حسینی اشاره می‌ کند که انقلاب حسینی هرگز خاموش نمی شود که در آن پیغام انقلاب اسلامی نیز نهفته است.


به گزارش پایگاه خبری پیام اربعین، حجت الاسلام سید صبیح الحسین رضوی در همایش بین المللی مجازی «نهضت حسینی در مکتب امام صادق» که عصر امروز در مؤسسه رواق تاریخ و اندیشه معاصر برگزار شد،  امام صادق(ع) را احیاء گر اربعین دانست و اظهار داشت: اربعین حسینی یک انقلاب بزرگی است و روح عجیبی دارد که دنیا را تسخیر کرده است.

عضو مرکز تنظیم مکاتب لکهنو هند با بیان این که قیام عاشورا همه را شگفت زده کرده است، گفت: کدام قوت و طاقت هست که کل انسان ها را متحیر ساخته و به طرف خود می‌ کشاند؛ عاشق اربعین همه را به فراموشی می سارند و به سوی اربعین حسینی می پیوندند.

وی بیان داشت: همین عاشقان حسینی روز اربعین را لحظه شماری نموده و به سوی آن حضرت حرکت می‌کنند به همین جهت، اربعین حسینی شبیه یک چشمه است که رفع تشنگی می کند و مردم را  بسوی  خود می کشاند.

حجت الاسلام رضوی با بیان این که زیارت اربعین از زبان مبارک امام صادق(ع) نشان گر چند پیام مهم است، گفت: یکی خصوصیت پیغام حسینی است که هرگز خاموش نمی شود و حرکتی پر حرارت است که در آن پیغام انقلاب نیز نهفته است که باید آن را درک کرد.

عضو مرکز تنظیم مکاتب لکهنو هند یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند اربعین یک نظام مقناطیسی دارد که همه انسان هاه را بسوی خود می کشاند، انسانیت زنده می‌ شود و روح انقلاب تازه دم می‌ شود.

وی تصریح کرد: باید دقت کنیم تا بفهمیم که امام صادق(ع) کربلا و اربعین را چگونه مجسم کرد، راه فهم این مسأله رجوع به روایات ایشان است که در بیان اهمیت و ثواب زیارت مطالب مهمی مطرح کرده اند به ویژه زیاریتی که بای پای پیاده باشد.

حجت الاسلام رضوی با اشاره به شعار رزمندگان ایران در دوران دفاع مقدس مبنی بر این که راه قدس از کربلا می‌ گذرد، گفت: این واقعا یک شعار اساسی و مهم است که همه باید به آن توجه داشته باشیم یعنی اگر دل در گرو آزادی قدس داریم و می‌ خواهیم روزی این سرزمین مقدس هم آزاد شود، باید هرچه بیشتر و بهتر با اندیشه و مکتب حسینی آشنا شویم و آن را ادامه بدهیم.