شنبه 1 اردیبهشت 1403

29 اردیبهشت 1399

آزادی، امنیت و استقلال حق مردم فلسطین است

دکتر سنوسی با بیان این که آزادی، امنیت و استقلال حق مردم فلسطین است، گفت: شیخ زکزاکی نیز توجه ویژه ای به مسأله فلسطین داشته است.


به گزارش پایگاه خبری پیام اربعین، حجت الاسلام دکتر عبدالقادر سنوسی عصر دوشنبه در نشست کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با اشاره به بازتاب مسأله فلسطین در آفریقا اظهار داشت: این مسأله یعنی موضوع قدس شریف تأثیر گسترده ای در منطقه آفریقا داشته است.

معاون شیخ زکزاکی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: اسرائیل جنایت های بزرگ و بی شماری را مرتکب شده و نزدیک نیم قرن است که مرتکب قتل هزاران فلسطینی شده و میلیون ها نفر را آواره و شکنجه و بازداشت کرده است.

وی عنوان کرد: این مسأله از نظر مردم آفریقا یک مسأله دینی است به همین دلیل شیخ ابراهیم زکزاکی اهمیت زیادی به این مسأله می‌ داد و همواره بر آزاد سازی فلسطین تأکید داشت و در این راه 30 نفر از یاران خود را تقدیم کرد و از خانواده خود نیز سه شهید تقدیم نمود.

سنوسی با بیان این که مردم فلسطین می‌ خواهند آزاد داشته باشند، گفت: آنها می‌ خواهند مثل بقیه مردم جهان امنیت و استقلال داشته باشند به همین جهت باید آنها را تکریم کنیم و چون نگاه ما مبتنی بر کرامت انسانی است، نسلون ماندلا از فلسطین دفاع می‌ کرد.

وی افزود: در خون فلسطینی ها شجاعت و عزت و غیرت وجود دارد و همه ارزش های انسانی نزد این ملت وجود دارد و به همین دلیل این قضیه، ابعاد مختلفی دارد و از سوی دیگر مسأله فلسطین یک مسأله اخلاقی و رفتاری است چون باید در برابر ظلم ایستادگی کرده و تسلیم ظالمان نشویم.

این عالم مسلمان اهل نیجریه در ادامه عنوان کرد: از خداوند می‌ خواهیم امت اسلامی را در برابر اسرائیل و ظالمان صهیونیسم یاری کرده  فلسطین را از چنگال این رژیم آزاد نماید.