پنج شنبه 9 فروردین 1403

29 اردیبهشت 1399

فلسطین و نقش رسانه ها در تبیین توطئه ها و جنایات رژیم صهیونیستی

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به فلسطین و نقش رسانه ها در تبیین توطئه ها و جنایات رژیم صهیونیستی گفت: مسأله قدس باعث شد که همت فعالان در این عرصه بیشتر شود و کمک کرد که کارهای رسانه ای و تولیدات فرهنگی در این زمینه افزایش پیدا کند.


به گزارش پایگاه خبری پیام اربعین، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی عصر دوشنبه در نشست کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با بیان این که از نظر ما مسأله فلسطین زخم بسیار عمیقی بر پیکر امت اسلامی است، اظهار داشت: برای همه واضح و مبرهن است که مسأله فلسطین برای همه ملت های عرب و مسلمان و حتی ملت های آزاده دنیا مهم است.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در چند دهه اخیر مسأله فلسطین برای همه ما یک مسأله محوری بوده و در همه مناسبات تأثیر گذاشته و آزادی قدس یک مطالبه مردمی و عمومی است به ویژه در عراق و از نظر ما نمی توان از این مطالبه دست برداشت.

وی عنوان کرد: با این که خیلی ها تلاش کردند که این مسأله مقدس را از ذهن ما پاک کنند، ولی ملت عراق به ویژه پس از اقدام مبارک امام خمینی(ره) برای انقلاب اسلامی به فکر فلسطین بوده اند چون مسأله فلسطین یک مسأله ایمانی و اعتقادی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که جمعه آخر ماه رمضان به درستی روز جهانی قدس نامیده شده است، گفت: ما در عراق 120 مؤسسه رسانه ای داریم و نسبت به این مسأله نگاه ویژه ای داریم.

وی افزود: اولا امروز ما در این جا در عراق معتقدیم که مسیحیان و حتی گروه های دیگر دینی به این روز توجه دارند و باید اشاره کنیم که این روز که توسط امام خمینی(ره) اعلام شد، یک روز جهانی بوده و مخصوص مسلمان ها نیست و همین مسأله بود که باعث شد روز قدس تبدیل به یک پدیده جهانی شود.  

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق در ادامه عنوان کرد: مخصوصا در عراق راهپیمایی های بسیار بزرگی راه می‌ افتد و با وجود این که عراق توسط آمریکایی ها اشغال شد و بیش از 100 هزار سرباز آمریکایی در این کشور حضور داشتند، با این حال بازهم راهپیمایی های روز جهانی قدس در عراق برگزار شده است.

وی با اشاره به این که مردم عراق قبل و بعد از سقوط صدام به این مسأله توجه داشته اند، گفت: هم اکنون نیز همه عراقی ها توسط ابزارهای رسانه ای خود بر این مسأله تأکید دارند، حتی شما شاید یک روز هم نبینید که رسانه های عراقی در مورد فلسطین سخنی نگویند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان داشت: ما می‌ بینیم که الان خیلی از رسانه های عراقی آماده اند که حتی در مورد فلسطین برنامه های رسانه ای و سریال هایی رو آماده کنند و انگار که مسأله قدس یک عنصر فعال کننده برای همه رسانه ها محسوب می‌ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: می‌ بینیم که متأسفانه خیلی از رسانه ها که ادعای حمایت از عربیت و اسلام دارند، این مسأله را نادیده می‌ شمارند که این نشان دهنده عدم صداقت آنها است، از طرف دیگر مسأله قدس بسیاری از شعرا را تشویق کرده برای این که برای فلسطین و قدس شعر بسرایند.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق با بیان این که روز قدس ثمرات زیادی داشته است، گفت: ما تأثیر شگرف قدس را در انواع سروده ها و شعرها می‌ بینیم و از طرف دیگر مسأله قدس باعث شد که همت فعالان در این عرصه بیشتر شود و کمک کرد که کارهای رسانه ای و تولیدات فرهنگی در این زمینه افزایش پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: روز جهانی قدس دوباره مردم را به یاد مسأله فلسطین انداخت و به همه نشان داد که رژیم صهیونیستی از فراموشی قدس سود می‌ برد و از طرف دیگر مسأله قدس موجب رشد روحیه مبارزه و جهاد در امت اسلامی شده است.