شنبه 1 اردیبهشت 1403

20 آبان 1398

همراهی با قاریان از برجسته ترین قوت کاروان نوراربعین

علی حصاری یکی از اعضای کاروان قرآنی اربعین نور گفت: همراهی با قاریان از برجسته ترین نقاط قوت این کاروان بوده است.


همراهی با قاریان از برجسته ترین قوت کاروان نوراربعین

به گزارش خبرگزاری الاربعین، علی حصاری، قاری جوان کشورمان و عضو کاروان نور اربعین 98، با اشاره به حضور افتخاری در پیاده روی اربعین حسینی در گفتگو با خبرنگار اتقان گفت: الحمدلله امسال برای اولین بار توفیق حضور در پیاده روی اربعین حسینی برایم حاصل شد، سفری که علی رغم سختی‌هایی که داشت، اما شیرین و لذت بخش بود.

حصاری ضمن اعلام رضایت از نحوه انتخاب قاریان و گروه های تواشیح  برای حضور در این سفر معنوی عنوان کرد: تلاش دست اندرکاران کارگروه قرآنی اربعین برای انتخاب چهره های بین المللی و شناخته شده جامعه قرآنی در کنار چهره های جوان این حوزه، و بهره مندی از ظرفیت قرآنی سراسر کشور، ستودنی است.

وی افزود: حضور قاریان بین المللی و ممتاز و همسفر شدن قاریان جوان و کم تجربه با چهره های شناخته شده، بسیار آموزنده و لذت بخش بود.

این قاری اهل خراسان رضوی، تلاوت در صحن و سرای حرم حضرت امیر(ع) در میان استقبال زائرین سیدالشهدا(ع) و اقامه اذان در حرم مولا را از جمله تاثیرگذارترین خاطرات سفر اربعین خود دانست.

این عضو کاروان نور خاطرنشان کرد: هماهنگی در برپایی محافل قرآنی در مسیر پیاده روی اربعین بسیار خوب بود، اما پیشنهاد می کنم، زمان بیشتری به اجرای برنامه های قرآنی در موکب ها اختصاص پیدا کند تا اندکی از مهجوریت قرآن کاسته و آیات روح بخش قرآن کریم مورد استماع و استقبال بیشتر زائرین قرار بگیرد.

گفتنی است، در راستای اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی قرآن و تلاش برای پررنگ کردن نقش قرآن در قیام سیدالشهدا(ع)، کاروان قرآنی نور اربعین حسینی بابرگزاری متنوع و اجرای هزار محفل قرآنی ماموریت خود را در پنج سال متوالی به پایان رساند که به صورت اختصاصی بیش از 100 برنامه درمسیر پیاده روی و بیش از 100 برنامه در در کربلای معلی و 150 برنامه در نجف اشرف اجرا شد که د ر مجموع اجرای هزار برنامه ماحصل اعزام این کاروان در موسم اربعین 98 بوده است.