پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

20 مهر 1398

برگزاری همایش‌های اربعین با حضور دانشمندان کشورهای مسلمان در نجف و کربلا

مدیر اجرایی همایش‌های بین‌المللی اربعین اظهار داشت: مجموعا ۶ نشست تخصصی در حوزه‌های مختلف در نجف اشرف برگزار می‌شود که با استقبال خوب اندیشمندان کشورهای مختلف از جمله هند، پاکستان، عراق و ایران مواجه شده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العربین، مدیر اجرایی همایش‌های بین‌المللی اربعین از حضور پرشور اندیشمندان کشورهای مختلف در همایش‌های اربعین خبر داد.

دکتر حمید مروجی اظهار داشت: مجموعا ۶ نشست تخصصی در حوزه‌های مختلف در نجف اشرف برگزار می‌شود که با استقبال خوب اندیشمندان کشورهای مختلف از جمله هند، پاکستان، عراق و ایران مواجه شده است.

وی اظهار داشت: امسال سومین سالی است که این همایش‌ها در عراق برگزار می‌شود و خوشبختانه مباحث خوبی در تبادل نظر بین اندیشمندان طرح می‌شود که نشان دهنده پویایی و حرکت زنده اربعین در میان ملل مختلف است.

مروجی ادامه داد: اربعین یکی از محورهای مهم وحدت میان مسلمانان است که ما تلاش می‌کنیم با برگزاری نشست‌هایی که موضوعات اساسی مسلمین مانند قدس و ساخت تمدن نوین اسلامی در راستای هم افزایی بیشتر گام برداریم.

وی با بیان اینکه چکیده مقالات پیش از همایش‌ها جمع‌آوری شده و بعد از آن به صورت کتاب در دسترس پژوهشگران قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم این چنین نشست‌هایی را در دیگر کشورها نیز برگزار کنیم تا فرصت بیشتری برای اندیشمندان و نخبگان اسلامی برای ارایه طرح‌ها و نظراتشان فراهم شود.