جمعه 31 فروردین 1403

17 مهر 1398

برنامه‌های کمیته فرهنگی اربعین در نجف اشرف اعلام شد

کمیته فرهنگی و آموزش اربعین در نجف اشرف برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و علمی را ویژه زائران ایرانی و عراقی برگزار می‌کند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، هم‌زمان با آغاز مراسم باشکوه اربعین حسینی، برنامه‌های فرهنگی اربعین از سوی کمیته فرهنگی و آموزش اربعین در عتبات اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش، شب گذشته محموله اقلام فرهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین توسط یک دستگاه کامیون وارد کربلا شد و قرار بر این است که از روز جمعه برنامه‌های فرهنگی این کمیته در عراق کلید بخورد.

این گزارش حاکی است، قرار است در مدت 10 روز برنامه‌های مختلف از سوی کمیته فرهنگی و آموزش اربعین در شهرهای نجف اشرف و کربلای معلا برگزار شود.

این گزارش می‌افزاید، شامگاه جمعه 19 مهرماه اولین برنامه کمیته فرهنگی و آموزش اربعین با عنوان شب‌شعر از سوی گروه شعر و ادب کمیته فرهنگی اربعین از ساعت 20 عصر در محل صافی صفا در نجف اشرف برگزار خواهد شد.

همچنین همایش اربعین و قدس شریف از سوی معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری از ساعت 9 تا 11:30 صبح در محل مرقد صافی صفا برگزار می‌شود.

همایش علمی و بین‌المللی «اربعین و تمدن نوین اسلامی» از دیگر برنامه‌های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین است که با همکاری انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلام حوزه علمیه قم از ساعت 15 تا 17:30 در محل صافی صفا برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش فرصت‌ها و پرسش‌های پدیده اربعین از نگاه علوم انسانی و اجتماعی از سوی اندیشکده خط‌مشی گذاری اربعین دانشگاه امام صادق (ع) از ساعت 9 صبح، همایش گفتمان مقاومت از سوی معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری از ساعت 15 عصر روز یکشنبه 14 صفر از دیگر برنامه‌های علمی کمیته فرهنگی و آموزش اربعین در نجف اشرف است.

همایش ظرفیت‌های بین‌المللی اربعین از ساعت 9 صبح از سوی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، همایش پیام جهانی اربعین از سوی معاونت امور بانوان ستاد فرهنگی اربعین از ساعت 15 عصر، روز دوشنبه 15 صفر در محل صافی صفا در نجف اشرف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/