پنج شنبه 30 فروردین 1403

17 مهر 1398

حمل‌ونقل زائران اربعین تا پایانه‌های مرزی ۷ برابر شده است

دبیر کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین گفت: به‌طور متوسط تعداد سرویس‌های حمل‌ونقل انجام‌شده از شهرها تا پایانه‌های مرزی کشور شش الی هفت برابر سال گذشته شده است.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، منوچهر سلمان زاده بابیان اینکه خدمت‌رسانی به زائران اربعین با وسایل حمل‌ونقل در حال انجام است، تأکید کرد: در طرح اربعین قرار بود خدمات حمل‌ونقل از هفدهم مهرماه ۹۸ آغاز شود اما به دلیل استقبال پرشور و غیرقابل‌پیش‌بینی مردم آغاز خدمت‌رسانی در طرح اربعین ستاد حمل‌ونقل از هفدهم به دهم تغییر یافت.

وی افزود: جمعیت قابل‌توجهی در مرزها هم‌اکنون از سیستم حمل‌ونقل عمومی سرویس می‌گیرند که به‌طور متوسط تعداد سرویس‌های انجام‌شده از شهرهای مرزی تا پایانه‌های مرزهای کشور شش الی هفت برابر سال گذشته شده است که این نشان از استقبال پرشور زائران اربعین در سال جاری می‌دهد.

دبیر کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین بابیان اینکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز برای افزایش توان خدمت‌رسانی در ایام اربعین، ظرفیت قطارهای مسافربری خود را ۵۰ درصد افزایش داده است، گفت: مردم می‌توانند از طریق حمل‌ونقل ریلی نیز به شهرهای مرزی کشور سفر کنند.

سلمان زاده ادامه داد:  از سوی دیگر برخی مشکلات در آن‌سوی مرز طی روزهای گذشته رخ داد که به توقف دو الی سه‌ساعته مردم در کشور عراق منجر شد که این امر ناشی از عدم آمادگی طرف عراقی در سرویس‌دهی بود.

وی افزود: طرف عراقی البته در تلاش است تا بهترین خدمات را به زائران دهد و لذا امیدواریم مشکلات رفع شود و شاهد تأخیری درزمینهٔ انتقال زائران از مرز به شهرهای عراق نباشیم البته این را نیز باید گفت که توقف در سیستم حمل‌ونقل عراق به‌واسطه استقبال پرشور و ازدحام مردم و زائران اربعین محسوب می‌شود که نسبت به سنوات گذشته چندین برابر شده است.

دبیر کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین گفت: جمعیت در مرزهای کشور ایران و عراق نسبت به سال قبل با افزایش سه برابری روبرو است که ناشی از استقبال گسترده مردم است لذا باید گفت همکاران ما در ایران و عراق درزمینهٔ حمل‌ونقل زحمات فراوانی را متحمل می‌شوند.