پنج شنبه 9 فروردین 1403

23 مرداد 1398

جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین هرمزگان برگزار شد

با حضور مدیران دستگاه های فرهنگی، نخستین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان هرمزگان در سال 1398 برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، نخستین جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان هرمزگان با حضور اعضای این کمیته در دفتر امام‌جمعه بندرعباس برگزار شد.

بر اساس این گزارش، ضبط برنامه‌های آموزشی توسط صداوسیما مرکز خلیج‌فارس با حضور کارشناسان مذهبی و چاووش‌خوانان سنتی  از جمله مصوباتی بود که در نخستین جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان هرمزگان به تصویب رسید.  

 هماهنگی با ائمه جمعه استان به منظور بیان مسائل مرتبط با اربعین به مدت پنج دقیقه در خطبه‌های نماز جمعه توسط شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه از دیگر مصوبات این جلسه به شمار می‌آید، تمرکز فعالیت‌های فرهنگی در زمان اعزام زائران در موکب شهرستان بندرلنگه نیز به تصویب حاضران رسید.

همچنین در این جلسه مقرر شد تا ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مسئولان فرهنگی و روحانی مواکب را به کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین معرفی کند.

گفتنی است، در این جلسه پویافر، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر ستاد اربعین هرمزگان، حجت‌الاسلام برزگرپور مسئول بسیج طلاب، حجت‌الاسلام گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه، کمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام پهلوانی مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد، حجت‌الاسلام ارجمند مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و دیگر اعضا حضور داشتند که هرکدام به بیان نکته نظرات خود پرداختند.