سه شنبه 29 اسفند 1402

28 تیر 1398

جلسه ستاد اربعین عراق در سفارت ایران در بغداد برگزار شد

جلسه ستاد اربعین عراق به میزبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و با حضور نمایندگانی از 20 دستگاه و ارگان فعال در ساماندهی امور اربعین برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، نمایندگانی از 20 دستگاه و ارگان فعال در ساماندهی امور اربعین با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، آخرین اقدامات انجام‌شده برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین را تشریح کردند.

در ابتدای این مراسم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد به‌عنوان میزبان نشست هماهنگی ستاد اربعین عراق، هدف از برگزاری این جلسه را اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی عنوان کرد.

ایرج مسجدی بابیان اینکه خدمت به زائران سیدالشهدا (ع) افتخار بسیار بزرگی است، بر خدمت‌رسانی صادقانه و خالصانه به زائران و دانستن قدر این فرصت بی‌نظیر تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به حذف روادید اربعین، این اقدام را بسیار مهم ارزیابی کرد و آن را موضوع مهمی خواند که سبب افزایش تعداد زائران، طولانی شدن مدت حضور زائران در عراق و لزوم داشتن سرعت عمل برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در نشست هماهنگی ستاد اربعین عراق که  سه ساعت به طول انجامید، نمایندگی از ستاد اربعین، ستاد بازسازی عتبات، سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، کنسولگری‌ها و سازمان اوقاف و امور خیریه حضور داشتند.

همچنین نمایندگانی از بخش‌های فرهنگی کشور، وابستگان و رایزنان فرهنگی، اجتماعی، زیارتی و نظامی، بانک‌های مستقر در عراق، صداوسیما، خبرگزاری‌ها، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام نیز از میهمانان حاضر در این نشست بودند.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه امسال میزبانی از زائران در مراسم باشکوه اربعین حسینی، هفتم تا 26 ماه صفر انجام خواهد شد، برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر و بهتر به زائران از سال گذشته آغازشده و همچنان ادامه دارد.