سه شنبه 29 اسفند 1402

27 تیر 1398

باید در خصوص پشتیبانی نیازهای زائران و حمل‌ونقل آمادگی کامل داشته باشیم

استاندار یزد با تأکید به اعضای ستاد اربعین این استان نسبت به برگزاری جلسات کارگروه‌ها، گفت: نکته اساسی که باید موردتوجه قرار گیرد احتمالاً امسال با افزایش قابل‌توجهی در بحث زائران اربعین روبرو هستیم و باید در بحث‌های پشتیبانی نیازهای زائرین و همچنین حمل‌ونقل آمادگی کامل داشته باشیم.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، محمدعلی طالبی در جلسه هم‌اندیشی اعضا ستاد اربعین استان که روز سه‌شنبه 25 تیر ۹۸ که در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، بابیان اهداف و وظایف ستاد اربعین به‌عنوان یک مراسم دینی سیاسی و اجتماعی، گفت: خوشبختانه خدمت به زائرین حسینی به‌عنوان سعادتی نصیب همه کارگزاران نظام اسلامی در بخش‌های مختلف شده است.

 وی همچنین با تأکید بر تمرکز در برنامه‌ها، اظهار کرد: از چند سال قبل با برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری، یک شماره‌حساب واحد در جهت کمک به بازسازی عتبات عالیات مشخص شد که انتظار داریم دستگاه‌ها در جهت اطلاع‌رسانی در مورد این شماره‌حساب اقدام کنند.

استاندار یزد همچنین افزود: البته دوستانی که موکب دارند و خواهان جذب کمک مردمی هستند مشکلی برای اعلام شماره‌حساب اختصاصی ندارند ولی نباید در این رابطه توقع اطلاع‌رسانی گسترده داشته باشند چون اعلام شماره‌حساب‌های مختلف باعث سردرگمی و ایجاد عدم اعتماد مردم می‌شود.

وی با تأکید به اعضای ستاد اربعین استان نسبت به برگزاری جلسات کارگروه‌ها، افزود: نکته اساسی که باید موردتوجه قرار گیرد احتمالاً امسال با افزایش قابل‌توجهی در بحث زائران اربعین روبرو هستیم و باید در بحث‌های پشتیبانی نیازهای زائرین و همچنین حمل‌ونقل آمادگی کامل داشته باشیم.

طالبی، همچنین خواستار تشکیل جلسات ستاد اربعین شهرستان‌ها توسط فرمانداران شد تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور پررنگ مردم در مراسم اربعین را انجام دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: دستگاه‌ها برنامه‌ها را در تعامل با یکدیگر بخصوص ستاد بازسازی عتبات عالیات و ستاد اربعین انجام دهند.

استاندار یزد در سخنان خود با تقدیر از حضور و همراهی موکب‌ها در مدیریت بحران سیل در کشور، گفت: از برنامه‌ریزی‌ها و کمک‌های دستگاه‌ها بخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کمک به سیل‌زدگان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی در پایان تصریح کرد: با تعامل و بهره‌گیری از روحیه بالا و همچنین با کمک‌هایی که صورت خواهد گرفت، مطمئنم که شاهد عملکرد مناسب‌تر استان یزد در مراسم اربعین امسال و حضور در عتبات عالیات خواهیم بود.