سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

19 تیر 1398

زیرگذر ارغوان ایام اربعین زیربار ترافیک می رود

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با جدیت پیمانکاران پروژه زیرگذر ارغوان قبل از ایام اربعین امسال تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.


 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، علی اصغر کاظمی با بیان اینکه یکی از نقاطی که در سال های اخیر باعث ایجاد گره ترافیکی در ایام اربعین می شد محدوده میدان ارغوان شهر ایلام بود، اظهار کرد: به همین منظور احداث پل روگذر و زیرگذر ارغوان با هدف کاهش بار ترافیکی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: به‌منظور ایمن‌سازی تقاطع غیرهمسطح (روگذر) ارغوان این اداره کل عملیات اجرایی پل زیرگذر در بالادست تقاطع غیرهمسطح به‌منظور تردد ایمن وسایل نقلیه مسیر برگشت تنگه ارغوان و کنارگذر شرقی را آغاز کرد که هم اکنون کار دیوارکشی ترانشه‌های اطراف تقاطع نیز به دلیل افزایش ایمنی و زیباسازی ورودی شهر در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام هزینه احداث این پروژه را ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: این پروژه هم اکنون با رفع مشکل معارضین با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی در حال اجراست که با جدیت پیمانکاران مرتبط این طرح قبل از ایام اربعین تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

کاظمی همچنین با اشاره به ساخت تقاطع غیر همسطح ورودی قدیم شهر سرابله گفت: با توجه به احداث بزرگراه ایلام - سرابله - حمیل، محور قدیم ورودی شهر سرابله به جهت ایمنی تردد یک طرفه شده و اهالی این شهر و روستاهای اطراف آن برای مسیر برگشت به ناچار از تقاطع جدید سرابله تردد می کنند.
وی افزود: این امر سبب طولانی شدن مسافت برای شهروندان این منطقه شده است، لذا ضروری بود تا با احداث تقاطع غیر هم سطح در این محور، مشکل شهروندان سرابله و روستاهای حومه آن برطرف گردد.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: این طرح جزو مصوبات سفر استاندار به شهرستان چرداول بود که عملیات اجرایی آن هم هم اکنون با پیشرفت فیزیکی بیش از ۲۰ درصدی در حال انجام است.

به گفته کاظمی، برای اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح سرابله ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی است.
توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده ای از ایلام باعث شده این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان های همسایه از حیث راه از کم توسعه ترین مناطق باشد.