جمعه 10 فروردین 1403

05 آبان 1397

اربعین پدیده‌ای بی‌بدیل است

حجت‌الاسلام بی‌‌آزار گفت: اربعین پدیده‌ای بی‌بدیل است که نظیر آن را در جهان نداریم و باید قدردان آن باشیم و به خوبی بهره بگیریم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی  گفت: اربعین پدیده‌ای بی‌بدیل است که نظیر آن را در جهان نداریم و باید قدردان آن باشیم و به خوبی از آن بهره بگیریم.

وی افزود: امروز مردم از سراسر جهان راهی عراق شده‌اند. از هر شهر عراق که راهی کربلا می‌شویم موج عظیم زائران را می‌بینیم که چگونه عشق و ارادتشان را به اباعبدالله‌الحسین (ع) نشان می‌دهند. هم‌اینک زائران از بصره، ‌نجف و سایر شهرها راهی کربلا هستند و این اجتماع عظیم نشان داد که کربلا مرز نمی‌شناسد و همه مرزها را در نوردیده است.

این واعظ تهرانی با بیان اینکه حقیقت اخوت را در اربعین شاهد هستیم، ادامه داد: قومیت‌گرایی و قبیله‌گرایی در اربعین کنار گذاشته شده و همه یکدست و یکپارچه در این اجتماع عظیم حضور دارند، گرچه گاهی در برخی اجتماعات مذهبی و دینی به‌دلیل اختلافات سلیقه بعضی افتراق‌ها را شاهد هستیم اما در اربعین اختلاف و افتراق جایگاهی ندارد.

بی‌آزار تهرانی یادآور شد: با وجود همه تهدیدهای امنیتی و اقتصادی که در گذشته و حال دیده می‌شود، اما هرگز هیچ‌یک از این تهدیدها نتوانسته از حضور باشکوه و پرشور مردم بکاهد. همچنان این عظمت در جهان بی‌نظیر و جهانیان را مبهوت خود کرده است، زیرا نام امام حسین (ع) در جهان می‌درخشد.