جمعه 31 فروردین 1403

04 آبان 1397

روایتگری ۴۶ راوی از واقعه کربلا در پیاده روی اربعین

مسئول کارگروه روایتگری ستاد فرهنگی اربعین از روایتگری ۴۶ راوی در ایام اربعین حسینی در شهرهای مختلف عراق خبر داد.


به گزارش الاربعین حجت الاسلام مجتبی حسینی پور مسئول کارگروه روایتگری ستاد فرهنگی اربعین اظهار داشت:راویان بعثه مقام معظم رهبری روز پنج شنبه ۲۶ مهرماه  از شهر مقدس قم حرکت کرده و عصر روز جمعه بعد از رسیدن به نجف و تقسیم بندی راویان، فعالیت های خود را آغاز کردند.

 

حجت الاسلام حسینی پور گفت: با توجه به تاخیر در برپایی موکب ها و همچنین بارندگی باران موجب شد برنامه ها با تاخیر شروع شود.

 

وی ادامه داد: 46 نفر از راویان در شهرهای کاظمین ، نجف، سامرا ، کوفه و کربلا به زبانهای فارسی ، عربی ، ترکیه ای و اردو برنامه های روایتگری که بازخوانی وقایع عاشورا است را در نقاط مختلف شهر اجرا می کنند.

 

مسئول کارگروه روایتگری ستاد فرهنگی اربعین افزود: یکی از مشکلاتی که راویان در سالهای گذشته داشتند شناسایی مواکب بود، که به همین دلیل  جهت رفع این مشکل دوستانی از قبل ماموریت شناسایی مواکب را برعهده داشتند که در دو روز اول بیش از 40 موکب پرجمعیت جهت اجرای برنامه روایتگری هماهنگ شده است.

 

لازم به ذکر است که تا پایان روز پنج شنبه سوم آبانماه نزدیک به 500 اجرا صورت گرفته که مورد استقبال زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع)  قرار گرفته است.