شنبه 1 اردیبهشت 1403

03 آبان 1397

عاشورا تکرار می‌شود اما تکراری نیست

استاد حوزه علمیه قم گفت: جریان عاشورا تکرار می شود اما تکراری نمی‌شود و تقویب فرهنگ کشور در گرو تقویت فرهنگ عاشورا و اربعین است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی کارشناس برنامه‌های مذهبی رسانه ملی در مصاحبه اختصاصی با کمیته فرهنگی اربعین  گفت: امام حسین(ع) تنها محدود به شیعه نیست، بلکه همه بشریت از واقعه کربلا و اربعین در راستای رسیدن به نقطه اوج انسانیت می‌توانند بهره می‌گیرند و باتوجه به سخنان معصومین ما واقع عاشورا را صرفاً یک واقعه نمی‌دانیم بلکه یک فرهنگ و یک جریان می‌دانیم که باعث تزکیه و تنزیه اجتماع، تاریخ و فرد می‌شود.

وی با ذکر جذابیت های اربعین گفت: اگر همدلی مردم که در این مسیر و این مکان دیده می‌شود متجلی کنیم و سطح اندیشه را بالا ببریم  به یقین فرهنگ این مسیر به ایران هم منتقل می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در مسیر پیاده روی اربعین جلوه‌های هم‌دلی مردمی و صحنه‌های زیبایی خلق می شود که این فرهنگ باید به ایران نیز منتقل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه محبت امام حسین(ع) موجب می شود که مردم سختی و مشکلات راه رسیدن به کربلا را به جان بخرند و حقیقتاً با اتصال به سیدالشهدا می‌توان به برکات فراوانی رسید افزود: گریه و حزن در مصیبت امام حسین (ع) صرفا غم و اندوه نیست بلکه شور و نشاط معنوی در وجود انسان ایجاد می کند که موجب رشد و تعالی فرد می شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز دشمنان هجوم زیادی در عرصه های مختلف به ما آورده اند که با تکیه بر فرهنگ اربعین با حداقل ها؛ می توان زندگی را پیش برد و لازمه این امر مراعات کردن حال یکدیگر در همه زمینه ها و همچنین مطالبه‌گری از مسئولان است.

مومنی تاکید کرد: بیرق امام حسین(ع) بیرق اتحاد است و مقام معظم رهبری تاکید دارند اتحاد باید حفظ شود و اگر حداقل های اتحاد را داشته باشیم ثمرات فراوانی نصیب ما خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز چشم امید مردم به مسئولان نیست. مردم با توکل به خدا در این مسیر حرکت می کنند و این همراهی مردم بوده که این سختی ها قابل تحمل شده است و مسئولان باید این مشکلات را رصد و برای حل آن تلاش کنند و اگر نمی توانند صفر تا صد کارها را به مردم واگذار کنند .

مومنی در پایان افزود: جریان عاشورا تکرار می شود اما تکراری نمی‌شود و تقویب فرهنگ کشور در گرو تقویت فرهنگ عاشورا و اربعین است.

پایان پیام/