پنج شنبه 30 فروردین 1403

03 آبان 1397

در راه ولایت جان می‌دهیم

مسئول کنگره بین‌المللی شهدای راه کربلا گفت: شهدای راه کربلا نشان دادند هنوز هم در راه ولایت نه تنها سر و دست که جان می‌دهیم.


حجت‌الاسلام علی کاظمی در گفتگو با خبرنگار الاربعین با اشاره به حضور زائران جهان اسلام در همایش عظیم اربعین حسینی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای راه کربلا و شهدای مدافع حرم گفت: عظمت و بزرگی قیام اباعبدالله (ع) آنقدر هست که تا سالیان سال هر چقدر هم سعی و تلاش کنیم باز از زوایای مختلفی می‌توان آن را بررسی کرد.

مسئول کنگره بین‌المللی شهدای راه کربلا کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین افزود: زائران زیادی در راه زیارت سرور آزادگان از جان و مال خود می‌گذرند و خالصانه در راه زنده نگه‌داشتن شعائر الهی قدم بر می‌دارند.

وی ادامه داد: در طول زمان و در دوران طاغوت و یا رژیم بعث عراق، زائران عزیزی چه از ملت عراق و چه از ایران اسلامی و دیگر کشورها جان خود را در این راه تقدیم کرده‌اند که امروز همه باید مدیون شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم و شهدای راه کربلا باشیم.

حجت‌الاسلام کاظمی افزود: شهدایی همچون شهیده هانیه سبیلی که کوچکترین شهید راه کربلا است و در خرداد سال 1392و در عملیات تروریستی کربلا به دست شمرهای زمان و جلادان آمریکایی به شهادت رسید. امروز گرچه هانیه 5ساله شهد شهادت نوشیده ولی طریق الحسین(ع) پر از هانیه‌های زیادی است که عشق به اهل بیت(ع) را زینت زندگی خود می‌دانند.