جمعه 31 فروردین 1403

22 مهر 1397

از ظرفیت بانوان در عمق بخشی به پیاده روی اربعین استفاده میکنیم

باید به شناخت لازم از فرهنگ زیارت اربعین رسید و تحقق این امر هم نیاز به جریان و تفکر فرهنگی دارد و باید این مأموریت را به خوبی انجام بدهیم.


به گزارش دبیرخانه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان، حجت الاسلام مسعود صفی یاری ظهر شنبه در دومین جلسه کارگروه بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان گفت: نباید از نقش بانوان در پیاده روی اربعین غافل شد بیشک حضور بانوان در مسیر پیاده روی اربعین در رونق بخشی و شور آفرینی این حرکت بزرگ قابل توجه خواهد بود.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان ادامه داد: باید از همه ظرفیت های بانوانی در راستای آموزش از مبداء زائران زنجان استفاده شود به همین منظور گروه های مختلف بانوان به منظور آموزش و آگاه سازی در راستای عمق بخشی به پیاده روی اربعین فعال خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در موکب ها اجرا شود افزود: در راستای اجرای برنامه‌های کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین برنامه‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان گفت: برنامه های فرهنگی در پیاده روی اربعین تقویت شود و آسیب شناسی در زمینه فعالیت های فرهنگی در موکب ها صورت گیرد تا برنامه های فرهنگی بهتر و کارشناسانه تر برگزار شود.

صفی یاری بابیان اینکه معتقدیم زیارت اربعین بدون شناخت فرهنگ اربعین ثمره‌ای ندارد، گفت: باید به شناخت لازم از فرهنگ زیارت اربعین رسید و تحقق این امر هم نیاز به جریان و تفکر فرهنگی دارد و باید این مأموریت را به خوبی انجام بدهیم.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان افزود: کارگروه بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان نخستین سال است که تشکیل شده و امسال حضور بانوان در این کمیته‌ها مورد توجه جدی است.

صفی یاری بر حضور بانوان در فضای اربعین تأکید کرد و گفت: ورود منسجم‌تر و مؤثر بانوان در فضای پیاده‌روی اربعین به جد مورد توجه است.

وی بر ارزیابی موکب‌ها از نظر فرهنگی اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار موکب‌ها ازنظر فرهنگی ارزیابی خواهند شد چرا که ارائه خدمات از بعد تغذیه فرهنگی مهم است.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین  استان زنجان تصریح کرد: اصلی‌ترین کار ما هدایتگری و روشنگری است که باید موکب‌ها انجام دهند.