پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

17 مهر 1397

اقامه نماز در موکب‌ها باید مورد توجه قرار گیرد

موکب‌ها و هیئت‌ها ی مذهبی باید جلوه انسجام و نظم باشند و مردم باید درس انضباط را از هیئت‌ها ببینند.


به گزارش دبیرخانه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری به برگزاری اقامه نماز در پیاده‌روی اربعین در موکب‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه طی سال‌های گذشته اقامه نماز رعایت نشده است.

وی اظهار کرد: امام حسین (ع) شهید نماز است و باید در موکب‌ها به اقامه نماز اول وقت و جماعت ویژه توجه شود.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان بابیان اینکه اقامه نماز در پیاده‌روی پررنگ دیده شود، گفت: پیاده‌روی اربعین تنها برای خوردن نباشد و به اقامه نماز و عزاداری سید الشهداء باید توجه کافی و لازم شود.

صفی یاری تأکید کرد: فریضه نماز بحث مهمی است چراکه امام حسین (ع) شهید نماز است و باید نماز در پیاده‌روی اربعین به خوبی تقویت شود.

وی بابیان اینکه زنجان پایتخت شور و شعور حسینی و حماسه‌ساز است، ابراز کرد: باید اقامه نماز جماعت در برنامه‌ها به خوبی موردنظر باشد و مبلغین به جد این برنامه را موردتوجه قرار دهند.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعیناستان زنجان گفت: موکب‌ها و هیئت‌ها ی مذهبی باید جلوه انسجام و نظم باشند و مردم باید درس انضباط را از هیئت‌ها ببینند

صفی یاری ابراز کرد: بهترین زمان‌ها  برای عزاداری‌ها مدنظر قرار گیرد تا بازخورد خوبی داشته و در موکب‌ها نباید مسائل سیاسی و حزبی مطرح شود و عزاداری برای امام حسین باشد و موکب‌ها از هرگونه جناح‌بندی به دور باشند.