جمعه 10 فروردین 1403

24 آبان 1396

تجمیع و ارائه محتوای برنامه‌های فرهنگی در پایان سال

یکی از اعضای شورای راهبردی بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از تجمیع محتوای برنامه‌های فرهنگی در ایام اربعین و پس از آن یاد کرد و گفت: این نتایج طی دو ماه بهمن و اسفند در قالب نشست،‌ پنل و همایش ارائه می‌شود.


فائزه عظیم زاده اردبیلی، دانشیار پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین،‌ با اشاره به اقدامات انجام شده در اربعین امسال، عنوان کرد: محتوای علمی و پژوهشی برای نشست‌های تخصصی برگزار شده در کربلا و ویکی اربعین تهیه شد.

این پژوهشگر نمونه کشور، از تهیه بسته‌های پژوهشی که در آینده به چاپ می‌رسد خبر داد و گفت: این اقدام به نوعی انتقال اربعین به افرادی است که از فعالیت‌های فرهنگی این جریان عظیم بی‌اطلاع هستند. در همین راستا برنامه‌ها به دو بخش که یک قسمت از آن به آغاز راهپیمایی اربعین مربوط می‌شود و دیگری به روز اربعین اختصاص داشت.

عظیم‌ زاده اردبیلی ادامه داد: در کنار نشست‌ها، سخنرانی‌ها و کارگروه‌های تخصصی که برگزار شد،‌ محتوای برنامه‌ها گردآوری می‌شود تا طی دو ماه بهمن و اسفند در قالب نشست،‌ پنل و همایش در قالب گزارش ارائه شود.

وی که داران نشان ملی نخبه پژوهشی است، اظهار کرد: در همین راستا آسیب‌شناسی صورت می‌گیرد و بررسی علمی اجمالی پیرامون آنچه در اربعین 96 صورت گرفت انجام خواهد شد.

عظیم‌ زاده اردبیلی تاکید کرد: آنچه حائز اهمیت است، توجه به این نکته است که برنامه‌ریزی برپایی نشست‌های تخصصی با نخبگان در کمیته تخصصی علمی و پژوهشی اربعین انجام شد تا در دانشگاه‌ها برگزار شود که این اقدام با محوریت حب‌الحسین صورت گرفت.

وی از برگزاری پنلی در دانشگاه شاهد یاد کرد و گفت: در این نشست که با حضور چند استاد برگزار شد،‌ حب‌الحسین از زوایای مختلف بررسی شد.