شنبه 1 اردیبهشت 1403

21 آبان 1396

توزیع یک میلیون کارت نائب‌الشهید

مسوول کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از توزیع یک میلیون کارت نائب‌الشهید در موسم اربعین خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، حسین عامریان، مسوول کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه طی اربعین امسال سه موکب مرزی و پنج موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین داشتند، افزود: برخی از این موکب‌ها در قالب غرفه و برخی مستقل بودند که روبروی سپاه بدر،‌ مطعم واحد ابتدای راه نجف، عمود 285؛ ‌موکب امام رضا(ع)، عمود 445 و عمود 860 قرار داشتند.

وی اظهار کرد: 250 خادم در مسیر پیاده‌روی اربعین و 70 خادم در خروجی مرز فعالیت داشتند که اغلب آنان را همسران،‌ فرزندان و مادران شهدا تشکیل می‌دادند و به توزیع کارت نائب‌الشهید می‌پرداختند. این طرح به اشخاص امکان می‌داد تا شهید مشخصی را انتخاب کنند.

عامریان با بیان اینکه کارت‌های نائب‌الشهید صادر شده به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو بود، گفت: تصاویر شهدای کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، بحرین، نیجریه، یمن،‌ عربستان و ... گردآوری شده بود که به زوار هر کشور،‌ شهیدی از همان کشور پیشنهاد می‌شد.

وی با اعلام اینکه یک میلیون کارت به زوار ارائه شده است، از فعالیت شبکه‌های استانی یاد و عنوان کرد: این شبکه‌ها پیش از اعزام کاروان‌ها از هر استان نسبت به ارائه کارت نائب‌الشهید اقدام می‌کردند. همچنین برخی از این کارت‌ها با مشارکت عراقی‌ها که به عنوان خادم با ما همراهی می‌کردند ارائه می‌شد که به تبلیغ طرح می‌پرداختند و همراهی خوبی داشتند.

عامریان با اظهار اینکه امسال نخستین سالی بود که موکب داشتند، افزود: با همه مشکلاتی که وجود داشت، استقبال چشمگیری به عمل آمد. شبکه افق، همراه رسانه‌ای ما بود و در موکب‌های رسانه افق نیز به ارائه کارت نائب‌الشهید می‌پرداختیم. این طرح در فرودگاه امام خمینی(ره) نیز انجام شد.